Ze Swarzędza ruszył kolejny pociąg intermodalny
Dzięki współpracy Clip Intermodal, Duisport Agency i PKP Cargo powstało kolejne intermodalne połączenie Swarzędza z Duisburgiem w Niemczech.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Dzięki współpracy Clip Intermodal, Duisport Agency i PKP Cargo powstało kolejne intermodalne połączenie Swarzędza z Duisburgiem w Niemczech.
Operator logistyczny DACHSER ma nowe stałe połączenia drogowe do Moskwy, Kaliningradu i Niżnego Nowogrodu. Rozszerzenie sieci jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie unijnych eksporterów tym kierunkiem.
Unia Europejska przyjęła Rozporządzenie w sprawie odnawiania lub przedłużania ważności niektórych certyfikatów i świadectw, licencji i zezwoleń oraz przesunięcia niektórych okresowych kontroli i okresowych szkoleń w obszarach prawodawstwa dotyczącego transportu. Rozporządzenie wejdzie w życie 4 czerwca 2020 roku.
UPS świętuje Dzień Środowiska, rekompensując z tej okazji offsety węglowe wszystkich przesyłek wysłanych w czerwcu. Usługa w ramach programu neutralności węglowej UPS Carbon Neutral równoważy szacowany ślad węglowy każdej paczki poprzez zakup offsetów węglowych.
Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują wpływ pandemii na transport kolejowy. W kwietniu 2020 roku pociągami podróżowało niewiele ponad 6 mln pasażerów - ponad ¾ mniej niż przed rokiem. W tym samym miesiącu kolej przewiozła 16,7 mln ton ładunków - o 17% mniej niż w roku ubiegłym.
Europa zmaga się z pandemią koronawirusa - wprowadzone ograniczenia mocno przystopowały gospodarkę, a przedsiębiorcy powoli liczą straty. Dla transportu epidemia nie jest jedynym powodem do zmartwienia. Pakiet mobilności w Europie jest już raczej przesądzony. Jak odnajdą się transportowcy w nowej, trudniejszej rzeczywistości?
Globalni liderzy w dziedzinie telematyki, Webfleet Solutions i Geotab połączyli siły - powstał Panel przedstawiający odbudowę mobilności flot komercyjnych. W Europie odnotowano większy spadek mobilności niż w Ameryce Północnej (64% vs. 80% normalnego poziomu), ale szybszy powrót do stanów sprzed pandemii - co odzwierciedla poziom aktywności gospodarczej w obu regionach.
FNTR (Francja), BGL (Niemcy), NLA (Skandynawia), TLN (Holandia), FEBETRA (Belgia), ZMPD (Polska) oraz FinMobility (Finlandia) we wspólnym oświadczeniu wyrażają zaniepokojenie dotyczące przyszłych stosunków między Wielką Brytanią a UE i postulują przedłużenie okresu przejściowego do dwóch lat, aby jasno ustalić zasady, które będą stosowane przez obie strony.