Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Rozwój autonomicznych pojazdów, a przepisy i infrastruktura

Cyberzagrożenia, błędy w oprogramowaniu i konieczność dopasowania infrastruktury drogowej – to część barier, które stoją w tej chwili na drodze do rozwoju autonomicznego transportu. Jednak eksperci wskazują, że najistotniejsze są regulacje, które nie nadążają za rozwojem technologii. Obecnie część przepisów ruchu drogowego blokuje testowanie najnowocześniejszych systemów wspierających kierowców. Znowelizowanie prawa w tym obszarze resort infrastruktury zaplanował na I kwartał 2025 roku. Kolejnym wyzwaniem będzie przekonanie użytkowników do autonomicznego transportu.

Największy na polskim rynku kontrakt na zakup lokomotyw wielosystemowych

Siemens Mobility i CARGOUNIT podpisały we Wrocławiu kolejną umowę ramową dotyczącą rozwoju współpracy w latach od 2025 roku. Zamówienie obejmuje zakup 30 lokomotyw Vectron i 10 lokomotyw Smartron z dodatkową opcją zakupu do 60 pojazdów Siemens Mobility. CARGOUNIT jest największym klientem lokomotyw Siemens w Polsce. Dzięki nowemu zamówieniu firma posiada w swojej flocie łącznie 66 Vectronów i 18 Smartronów, a liczba lokomotyw Siemensa może wzrosnąć nawet do blisko 150 pojazdów.

DPD Polska otwiera nowy oddział w Ełku

Nowy obiekt logistyczny DPD Polska to blisko 3 tys. m2 powierzchni magazynowej i 550 m2 powierzchni biurowej. Zastosowano w nim sorter o wydajności 3 tys. paczek na godzinę. Dodatkowo inwestycja posiada 48 bram kurierskich i 11 bram do rozładunku i załadunku ciężarowych samochodów liniowych. Oddział obsługuje miejscowości w promieniu 100 km, docierając do klientów na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz podlaskiego.

4 na 10 polskich firm korzysta z telematyki w transporcie

Według międzynarodowej organizacji, zajmującej się bezpieczeństwem dostaw w branży zaawansowanych technologii, w pierwszym półroczu 2023 roku odnotowano w 67 krajach w rejonie EMEA blisko 50 tys. przestępstw dokonanych na przewożony towar. W Europie najwięcej takich sytuacji miało miejsce, m.in. w Wielkiej Brytanii – blisko 3400, Niemczech – 1870, Francji – ponad 800. Najbardziej pożądanym produktem okazał się olej napędowy. Czujność w transporcie popłaca, ale w sytuacjach, w których czasami może zawieść człowiek – warto wesprzeć się technologią. Ten potencjał coraz częściej zauważają polskie firmy transportowe, które wykonują ponad jedną piątą przewozów w Unii Europejskiej. Barometr Flotowy wskazuje, że 41 proc. przewoźników wdrożyło telematykę do swojej floty, a jedną z motywacji do podjęcia tego kroku jest właśnie poprawa zachowania i bezpieczeństwa kierowców na drodze (37 proc.). W jaki obszarach telematyka wspiera pracę kierowców?

Czy reforma celna UE uwzględni zastrzeżenia branży TSL dotyczące czasowego składowania?

Trwające prace nad reformą Unii Celnej doprowadziły do kolejnego sporu – tym razem do gry wchodzi tematyka dotycząca magazynów czasowego składowania na granicach UE. W projekcie ustawy znalazło się skrócenie okresu tymczasowego składowania towarów z obecnych 90 do zaledwie kilku dni.

Fracht FWO Polska rozpoczął realizację projektu dostawy składu kolejowego dla PESA

Fracht FWO Polska, część globalnej Grupy Fracht, ogłasza rozpoczęcie realizacji projektu dostawy składu kolejowego wyprodukowanego przez Bydgoską PESĘ dla kolei w Ghanie. Skład ten będzie obsługiwać ruch pasażerski na nowej linii kolejowej łączącej port morski Tema z portem rzecznym Mpakadan. Jest to kamień milowy we współpracy Fracht FWO Polska z jednym z największych producentów pojazdów kolejowych w Polsce.

Fabryka zielonego wodoru na Górnym Śląsku z dofinansowaniem

H2Silesia, projekt wodorowy Polenergii, może otrzymać do 142,77 mln euro dofinansowania na realizację. To efekt decyzji notyfikacyjnej Komisji Europejskiej. Projekt H2Silesia zakłada budowę wielkoskalowej fabryki zielonego wodoru o mocy ok. 105 MW, która będzie w stanie wyprodukować ok. 13 000 ton tego surowca rocznie. Polenergia to jedyna polska firma objęta programem Hy2Infra. „To bardzo ważny komunikat dla rynku i naszych inwestorów. Decyzja Komisji Europejskiej znacząco zwiększa wartość projektu” - mówi Iwona Sierżęga, członkini zarządu Polenergia S.A.

Subskrybuj to źródło RSS