Zaloguj się

WIEDZA: edukacja

Strategiczna karta wyników jako logistyczne narzędzie wspomagania implementacji strategii w uczelni wyższej

W publikacji omówiono problem wykorzystania koncepcji strategicznej karty wyników (ang. Balanced Scorecard, BSC) jako metody pozwalającej na skuteczną implementację strategii wyższej uczelni. Szczególną uwagę zwrócono na proces kaskadowania, czyli przełożenia karty na niższe szczeble zarządzania, co pozwala na zachowanie zbieżności strategicznej całego przedsiębiorstwa. Przedyskutowano również znaczenie strategicznej karty wyników jako narzędzia pozwalającego na wielokryterialne zarządzanie wyższą uczelnią.

Metoda distance learning w podyplomowym nauczaniu menedżerów budowlanych

Nauczanie na odległość, z wykorzystaniem Internetu, staje się coraz bardziej popularną metodą zdobywania wiedzy wśród osób pracujących, w tym inżynierów budowlanych. W referacie zostaną opisane projekty badawcze, które prowadzone są przez pracowników Politechniki Warszawskiej, będące narzędziem do przygotowania studiów podyplomowych „Zarządzanie w budownictwie” metodą distance learning. Zaprezentowane zostaną projekty Leonardo da Vinci (LDV) wykorzystujące platformy internetowe do nauczania: MOODLE oraz EDUMATIC.

Integracja tradycyjnych i nowoczesnych metod nauczania na przykładzie demonstratora technologii - trenażera morskiego zestawu rakietowo-artyleryjskiego ZU-23-2MR

System szkolenia stanowi układ elementów wzajemnie ze sobą powiązanych oraz zbiór relacji między nimi, ukierunkowany na osiąganie założonych celów szkolenia. Proces szkolenia jest to zespół kolejno następujących po sobie czynności, obejmujących organizację szkolenia, szkolenie, kontrolę i ocenę postępów w szkoleniu. Ma on charakter ciągły, jest organizowany i realizowany na wszystkich poziomach dowodzenia. Proces szkolenia podlega ciągłej modyfikacji, w zależności od zmieniających się uwarunkowań operacyjnych i organizacyjnych oraz uzyskiwanych doświadczeń.

Charakterystyka oraz wyznaczniki jakościowe organizacji systemu szkolenia kandydatów na kierowców w polsce

Artykuł przedstawia charakterystykę systemu szkolenia kandydatów na kierowców w Polsce. Poruszana problematyka jest o tyle istotna, ponieważ od organizacji tego systemu zależy m.in. stan bezpieczeństwa na polskich drogach. Autor artykułu opisuje etapy związane z uzyskiwaniem uprawnień do przeprowadzania szkoleń na prawo jazdy, warunki niezbędne do prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, a także drogę do otrzymania prawa jazdy przez potencjalnych kursantów. W sposób obiektywny stara się wskazać na zalety i wady obowiązującego systemu, który w obecnym kształcie nie przyczynia się w znacznej mierze do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. Przeprowadzona analiza nie ma znamion profesjonalności, bowiem wymagałaby sporządzenia obszernego raportu.

Wykorzystanie komputerowego systemu pomiarowego do badania silnika jednofazowego

Badania 1-fazowego silnika indukcyjnego mają na celu wyznaczenia charakterystyk pracy w jego trzech stanach: próbie biegu jałowego, próbie zwarcia ustalonego oraz próbie obciążenia. Na podstawie zrealizowanych pomiarów można obliczyć parametry modelu matematycznego silnika indukcyjnego, które mogą posłużyć do symulacji jego pracy. Artykuł przedstawia proces wykonywania pomiarów przy badaniu 1−fazowego silnika, do celu którego wykorzystano system komputerowy oparty o technologię zdalnego wykonania skryptu ZWS.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców

System szkolenia kandydatów na kierowców, jak również reedukacji kierowców w Polsce nie jest skuteczny, co pokazują statystyki wypadków drogowych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy są niskie kwalifikacje kadry szkolącej. Polskie prawo nie stawia wygórowanych wymagań osobom ubiegającym się o wykonywanie zawodu instruktora lub wykładowcy. Stąd zrodził się pomysł jakościowej zmiany tego stanu rzeczy poprzez realizację ogólnokrajowego projektu „Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców”, finansowanego z programu PO KL, działanie 2.1. W referacie przybliżono cel i przewidywane efekty realizacji projektu.

Proces szkolenia kandydatów na kierowców - wymagania bezpieczeństwa ruchu drogowego

Proces edukacji w ruchu drogowym angażuje kursantów i instruktorów nakładając na nich określone, konieczne umiejętności do wypełnienia zadania. Artykuł zawiera ocenę szkolenia teoretycznego i praktycznego na kategorię B prawa jazdy dokonaną przez młodych, początkujących kierowców. Przedstawiono także profil psychologicznych wymagań i przydatnych istotnych cech do prawidłowego wykonywania zawodu instruktora.

Symulatory w nauczaniu procedur związanych z eksploatacją silników lotniczych na przykładzie silnika pt6a-25c

W procesie kształcenia personelu latającego oraz personelu technicznego istnieje szeroki zakres tematyki, w nauczaniu której konieczna jest znajomość wyposażenia kabiny. W dotychczasowym ujęciu realizacji tej tematyki w procesie dydaktycznym wiązało się to z koniecznością wykorzystania samolotu, a więc ograniczeniami możliwości jego wykorzystania w procesie szkolenia praktycznego. Możliwości zastosowania narzędzi do projektowania, montażu i realizacji interaktywnych aplikacji w procesie kształcenia zostały dostrzeżone i wykorzystane w nauczaniu czynności związanych z uruchomieniem silnika w oparciu o tzw. wirtualną kabinę statku powietrznego (virtual cocpit). Zaadaptowano procedury czynności realizowanych na silniku przez pilota do stworzenia interaktywnych aplikacji, a następnie stworzono symulator procedur eksploatacyjnych silnika PT6A-25C.
Subskrybuj to źródło RSS