Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek

Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia Z chętnie wymieniają się tam opiniami – zarówno tymi pochlebnymi, jak i krytycznymi – o różnych produktach i usługach i, co istotne, bardzo często się nimi sugerują w swoich decyzjach.

Czy w firmie opartej na danych jest miejsce na potrzeby pracownika?

2,5 kwintyliona – tyle bajtów danych przybywa na świecie każdego dnia. Dużą część z nich wytwarzają i przetwarzają firmy. Analiza danych pozwala na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych oraz na obniżenie kosztów operacyjnych. Przedsiębiorstwa zyskują zatem na zarządzaniu opartym na cyfrowej informacji. Czy tak samo zyskują pracownicy? Czy w firmie rządzonej przez dane w ogóle liczy się człowiek?

E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka

Topniejące prognozy dla światowej gospodarki i handlu są wciąż łaskawe dla sektora e-commerce i obsługujących go firm logistycznych. Spowolnienie w obu branżach jest jednak nieuniknione, choć aktualny szczyt zakupowy złagodzi nieco nadchodzące spadki. Kolejne kwartały będą za to bardziej wymagające zarówno dla e-sklepów jak i logistyków. Już teraz wysokie ceny transportu i materiałów zmuszają firmy do cięcia kosztów i rezygnacji z darmowych zwrotów. Klient w sieci jednak nie odpuszcza, chce szybciej, wygodniej i taniej, a najlepiej za darmo.

Inflacja a kanał e-commerce

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać zakupy w pewnych kategoriach produktowych i zwiększyć je w innych – to wniosek z badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”. Powodem zmian decyzji zakupowych konsumentów w sklepach internetowych jest m.in. rosnący poziom inflacji w Polsce, który wpływa na znaczący wzrost kosztów życia. Lepsze ceny i większy wybór

Korzyści i zagrożenia pracy hybrydowej

O ile przed pandemią aż 76% organizacji zatrudniało osoby pracujące wyłącznie stacjonarnie, o tyle przyjęcie takiej samej strategii zatrudniania w przyszłości deklaruje zaledwie 24% organizacji przebadanych przez Colliers. W związku z tą znaczącą zmianą na rynku pracy dostrzegamy nowe zjawiska – zmieniają się oczekiwania pracowników względem pracodawcy oraz sposób kształtowania przestrzeni biurowych, które dziś muszą odpowiadać potrzebom hybrydowych pracowników. Raport Colliers „Hybrid and Beyond”, opracowany z partnerami HRK S.A. i Well.hr, pokazuje najważniejsze aspekty wdrażania pracy hybrydowej w firmach funkcjonujących na polskim rynku.

Rola spedytorów vs armatorów w czasach niepewności gospodarczej. Jakie czynniki brać pod uwagę wybierając kontrahenta?

Walka o transport trwa: armatorzy zmieniają swoje sposoby działania, nawiązując bezpośrednie relacje z importerami i eksporterami, oferując na swoich wewnętrznych platformach booking dla kontenerów. O tym, kto zwycięży zadecydują klienci: na co powinny zwracać uwagę firmy decydując się w czasach kryzysu na wybór partnera? Ciężaru tej decyzji dodają stosowane przez armatorów praktyki oligopolistyczne. Brak rynkowych regulacji może sprawić, że wkrótce klienci będą pozbawieni możliwości wyboru – wynika z najnowszego raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

Branżowy Barometr EFL: wojna coraz większym hamulcem dla firm transportowych

Firmy transportowe zwalniają. Subindeks Barometru EFL czwarty kwartał z rzędu odnotował wartość poniżej progu ograniczonego rozwoju i w III kwartale wyniósł 48 pkt., o 1,3 pkt. mniej niż trzy miesiące wcześniej. Tylko 9% przedsiębiorców spodziewa się wzrostu zamówień, za to ich spadku obawia się już niemal co trzeci zapytany. Dla porównania, w II kwartale br. podobny odsetek zapytanych prognozował wzrost i spadek zamówień (29% i 26%). Wojna w Ukrainie spędza sen z powiek 66% przedstawicielom branży transportowej. W konsekwencji, zaledwie co dwudziesty zapytany ma nadzieję na poprawę kondycji branży w najbliższych miesiącach.

Premiera raportu: „Poland Drives E-Mobility!”

Do prawie 15% w 2025 r. może wzrosnąć udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Licząca ponad 20 mln. szt. polska flota dysponuje olbrzymim potencjałem do elektryfikacji, a w związku z projektowanymi regulacjami unijnymi łączna moc stacji ładowania w Polsce w ciągu trzech lat powinna wzrosnąć nawet 15-krotnie. Podczas Kongresu Nowej Mobilności 2022 PSPA zaprezentowało najnowszy raport, w którym przedstawia obszary dające najlepsze perspektywy dla rozwoju elektromobilności na polskim rynku z perspektywy zagranicznych inwestorów.

Subskrybuj to źródło RSS