Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Projekt flavia - ważny korytarz transportowy dla europy południowo-wschodniej

Większość potoków towarowych w Europie koncentruje się wokół Europy Zachodniej oraz Włoch jako największych i najbogatszych rynków zbytu. Jednak akcesja do UE oraz rozwój krajów zlokalizowanych w południowo-wschodniej części kontynentu spowodowała pojawienie się nowych rynków i wyłonienie nowych potoków towarowych. Większość przewozów towarowych pomiędzy omawianymi rejonami jest realizowana przy wykorzystaniu transportu drogowego. Dodatkowo istnieje szereg barier ograniczających wykorzystanie alternatywnych dla przewozów drogowych gałęzi transportu, szczególnie drogowo-kolejowych. W odpowiedzi na tą sytuację rozpoczęto realizację projektu Flavia pozwalającego na umocnienie oraz skoordynowanie wymiany towarowej oraz procesów transportowych pomiędzy krajami Europy Centralnej, a Europy Południowo-Wschodniej.

Analiza konkurencyjności przedsiębiorstw spedycyjno -przewozowych w polsce i w niemczech

W pracy przedstawiono problematykę wpływu jakości infrastruktury drogowej na wyniki rentowności eksploatacji pojazdów członowych (zestawów naczepowych) w Polsce i w Niemczech oraz wynikające z tego różnice wydajności w pracy przywozowej tożsamych środków transportowych do przewozu identycznych ładunków. W opracowaniu podjęto próbę analizy wpływu regulacji prawno-adminstracyjnej dotyczącej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów oraz nacisków na osie dla zestawów naczepowych w obu krajach a następnie przeprowadzono wnioskowanie dotyczące optymalizacji załadunku w świetle tychże przepisów oraz rentowności tak realizowanego przewozu. W efekcie możliwe stało się wnioskowanie o konkurencyjności w tym aspekcie działalności przedsiębiorstw polskich i niemieckich.

Problemy usuwania pyłu z filtrów powietrza silników spalinowych pojazdów specjalnych

Scharakteryzowano systemy filtracji powietrza wlotowego pojazdów eksploatowanych w warunkach dużego zapylenia powietrza. Wyjaśniono celowość bieżącego usuwania z osadnika zatrzymanego przez cyklony pyłu. Scharakteryzowano ejekcyjny system odsysania pyłu z osadnika odpylacza bezwładnościowego. Przedstawiono wpływ stopnia odsysania m na charakterystyki skuteczności i oporu przepływu odpylaczy bezwładnościowych. Przeanalizowano przyczyny mniejszej skuteczności odpylania multicyklonu, niż pojedynczych cyklonów, z których jest on zbudowany. Opracowano metodykę badań eksperymentalnych równomierności odsysania pyłu z pojedynczych cyklonów multicyklonu.

Charakterystyka przedsięwzięć związanych z organizacją transportu materiałów niebezpiecznych w ruchu samochodowym

W dobie współczesnego świata transport towarów i usług, a także wiedza z tego zakresu ma dla ludzi, przemysłu, handlu ogromne znaczenie. Organizacja transportu zgodnie z przepisami i normami w zakresie bezpieczeństwa, gwarantuje nie tylko zminimalizowanie zagrożeń wynikających z przewozu materiałów niebezpiecznych, ale i pełną jego efektywność. Możliwość doboru rodzaju opakowania lub środka transportu w zależności od zagrożeń stwarzanych przez konkretny towar niebezpieczny bez pogarszania bezpieczeństwa w transporcie - jest wiedzą wartą poznania i stosowania, a szczególnie gdy głównym czynnikiem efektywnego biznesu jest stałe ograniczanie kosztów.

Ocena istotności podsystemów środka transportu

W literaturze, z zakresu niezawodności maszyn wyróżnia się z reguły dwa stany; stan zdatności 〈1〉, oraz stan niezdatności 〈0〉. Natomiast z badań eksploatacyjnych wynika, że między tymi stanami można wyróżnić nieskończony zbiór stanów ograniczonej zdatności. Podczas analizy zmian tych stanów oraz zakresów poziomów ich zmian należy wziąć pod uwagę zarówno istotność podsystemów oraz jak daleko wartości cech tych podsystemów przekroczyły dopuszczalny przedział tolerancji. W pracy podjęto próbę oceny istotności poszczególnych podsystemów środka transportu i wpływu ich uszkodzeń na zagrożenie bezpieczeństwa realizacji zadania przewozowego.

Poszukiwanie alternatywnych struktur sieci transportowych za pomocą algorytmu genetycznego

Aktualna struktura sieci transportowych jest skutkiem długotrwałych i często przypadkowych procesów w przeszłości, jest więc niemal pewne, że nie jest ona optymalna dla obecnych potrzeb. Pilnym zadaniem jest zatem opracowanie metody umożliwiającej znalezienie optymalnej struktury sieci, odpowiadającej obecnym jak i prognozowanym potrzebom. Ze względu na brak analitycznego opisu i złożoność zagadnienia celowym wydaje się użycie metod sztucznej inteligencji.

Vibroisolation of railway crossing with control pulling force as function of loading

This paper presents the concept of controlling the pulling force as a function of loading of railway crossing that was modelled as a discrete-continuous system. Two elements of model are described as continuous systems: elastomer support and pull-strings. In order to obtain the information about vibroisolation system with variable pull-force controlled in relation to railway crossing loading, a mathematical model was introduced in a form of vibroisolation system.
Subskrybuj to źródło RSS