Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wybrane zadania symulacji komputerowych w transporcie

Praca dotyczy wybranych zadań z dynamiki analitycznej i dynamiki konstrukcji mających zastosowanie w transporcie, których wyniki rozwiązania symulowano na małym i dużym komputerze. W opracowaniu bazowano na kodach Mathemtica w przypadku prostszych układów materialnych i na kodzie LS-DYNA w przypadkach konstrukcji złożonych.

Badanie przyczyn przybywania oleju w silnikach nowej generacji o zapłonie samoczynnym

W samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zaobserwowano niepokojące zjawisko „przybywania oleju w silniku” (przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego). Dotyczy to pojazdów z silnikami spełniającymi normy spalin począwszy od EUIV. Dotychczas sytuacja była odwrotna. Wraz z czasem eksploatacji, oleju ubywało, a wartość maksymalnego zużycia na 1000 km była podana przez producenta pojazdu.

Dostępność transportowa Polski Wschodniej w kontekście budowy spójności przestrzennej UE

Postępujący proces integracji europejskiej, którego jednym z przejawów jest poszerzanie terytorialne UE w wyniku przyjmowania nowych państw członkowskich, ujawnił ogromne różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego pomiędzy państwami i regionami w obrębie ugrupowania integracyjnego szcze gól nie po ostat nich ak ce sjach w 2004 oraz w 2007 roku. Wynikają one zarówno z uwarunkowań gospodarczych, jak i z położenia terytorialnego regionów, które określa się jako centralne lub peryferyjne w odniesieniu do UE jako całości, do obszaru danego kraju lub w odnie sie niu do re gio nu je śli do ty czy peryferyjności jednostek lokalnych.

Autonomiczna platforma mobilna do realizacji transportu międzyoperacyjnego - projekt wstępny

Podsystem transportowy pełni ważną rolę w systemie produkcyjnym. W pracy zaprezentowano projekt wstępny trzykołowej, zasilanej akumulatorowo, autonomicznej platformy mobilnej służącej do realizacji zadań transportowych. Platforma jest napędzana silnikiem elektrycznym prądu stałego. Ponadto została wyposażona w laserowe systemy bezpieczeństwa i nawigacji. Platforma może samodzielnie realizować zadania transportowe bądź pełnić rolę ciągnika. System sterowania umożliwia pracę ręczną i automatyczną.

Analiza poziomu hałasu emitowanego przez pojazdy ciężarowe istotnym elementem systemu zarządzania w przedsiębiorstwach transportowych

W obecnej dobie ciągłego wzrostu ilości pojazdów samochodowych na Polskich drogach problem dotyczący hałasu komunikacyjnego jest jednym z największych zagrożeń naszej cywilizacji. Hałas występuje wszędzie: spotykamy się z nim w domu, w pracy, na ulicy itd. Jednak należy pamiętać, że hałas jest odczuciem subiektywnym i nie dla wszystkich ten sam rodzaj dźwięku jest niepożądany. Niezależnie, czy dany dźwięk jest dla nas pożądany czy też nie, może spowodować u nas wiele negatywnych skutków. Mowa tu o poziomie hałasu o dużym natężeniu, przekraczającym 85 dB (A), gdy staje się on niebezpieczny dla naszego organizmu i może być przyczyną licznych uszkodzeń słuchu, zaburzeń układu krążenia, układu nerwowego, zmysłu równowagi, a nawet spowodować trwałą lub częściową utratę słuchu.

Wodny transport śródlądowy jako alternatywa dla transportu lądowego w Europie

We współczesnym świecie transport towarów ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania gospodarki. O tym, czy żegluga śródlądowa pojawia się w podaży na rynku usług transportowych, decyduje istnienie systemu dróg wodnych, pozostałe czynniki pełnią jedynie rolę stymulującą lub ograniczającą dla systemu transportowego. Duże uzależnienie istnienia dróg wodnych od warunków naturalnych stanowi podstawowe ograniczenie możliwości elastycznego dostosowywania ich do zmieniających się potrzeb rynku przewozowego.

Subskrybuj to źródło RSS