Zaloguj się

WIEDZA

Komunikacja marketingowa w dystrybucji usług turystycznych - efekty promocji organizatora podróży i jego agenta

Wzrost znaczenia usług i ich rynkowy charakter oraz gwałtowny rozwój turystyki, to jedne z ważniejszych cech polskiego rynku. Zaistnienie procesów integracyjnych w polityce i gospodarce, liberalizacja w przekraczaniu granic - znoszenie barier wizowych, celnych i walutowych zwiększa skłonność do podróżowania. Następuje rozwój kontaktów międzynarodowych, spowodowanych inwestowaniem za granicą, powstawaniem ponadnarodowych przedsiębiorstw. Wzrasta stopa życiowa społeczeństwa, co zwiększa częstotliwość podróży wypoczynkowych, krajoznawczych, biznesowych i innych. Polska odnotowuje wyraźny rozwój ruchu turystycznego i umacnianie znaczenia przedsiębiorstw zajmujących się obsługą turystyki.

Logistyka handlu detalicznego: krąg problemowy i podstawowe zadania w strumieniowości zaopatrzeniowej

Publikacja ta kontynuuje rozpoczętą w poprzednim numerze "Logistyki" analizę zastosowań logistyki w systemie handlu detalicznego. Omówiono w niej warunki logiczne podstaw analizy obejmujące: dekalog logiki problemu, podstawowe definicje i objaśnienia handlu detalicznego, klasyfikację działalności handlu detalicznego, przepływ produktów w układzie źródło-cel (handel detaliczny) oraz monitoring i reorientację struktury, miejsca i warunków zakupów.

Infrastruktura przygraniczna i przepisy prawa celnego w transporcie wodnym śródlądowym

Rola armatorów żeglugi śródlądowej w obsłudze przewozów międzynarodowych
Z uwagi na złe warunki nawigacyjne na krajowych drogach wodnych, działalność przedsiębiorstw żeglugi śródlądowej w Polsce w znacznym stopniu koncentruje się na świadczeniu usług przewozowych w obsłudze polskiego handlu zagranicznego.

Oznakuj rurociąg

Na całym świecie funkcjonują magazyny, w których składowane są substancje i preparaty w postaci płynnej lub gazowej. Najczęściej są to surowce poddawane następnie dalszemu przetwarzaniu lub też wykorzystywane do celów higieniczno-sanitarnych. Ich konsystencja sprawia, że z magazynu do miejsca przeznaczenia transportowane (przesyłane) są często za pomocą rurociągów (instalacji przesyłowych). W eksploatowanym magazynie również mogą być lub występują instalacje dostarczające do niego różne czynniki, na przykład wodę (instalacja przeciwpożarowa lub grzewcza), czy gaz (ogrzewanie gazowe). W praktyce może w obiekcie występować wiele rurociągów, którymi są przemieszczane różnorodne czynniki. Sytuacja taka może powodować pewne zagrożenia bezpieczeństwa, wynikające z braku ich identyfikowalności. W celu wyeliminowania powstających zagrożeń wskazane jest, aby poszczególne instalacje zostały odpowiednio oznakowane. Wytyczne w zakresie znakowania rurociągów określają normy:
– PN-70/N-01270/03 Wytyczne znakowanie rurociągów. Kod barw rozpoznawczych dla przesyłanych czynników.
– PN-70/N-01270/07 Wytyczne znakowanie rurociągów. Opaski identyfikacyjne.

Technologie logistyczne jako przykład technologii środowiskowych na drodze do równoważenia rozwoju

Wprowadzenie
Długofalowym programem społeczno - gospodarczym UE jest Strategia Lizbońska przyjęta w marcu 2000 roku. Jej celem jest uczynienie z gospodarek krajów Unii wiodącej gospodarki świata w perspektywie do 2010 roku. Celowi temu służyć mają następujące działania wraz z odpowiednią koncentracją wydatków środków publicznych:
- szybkie przechodzenie do gospodarki opartej na wiedzy, w tym rozwój społeczeństwa informacyjnego, badań i innowacji oraz kształcenie odpowiednich kwalifikacji i umiejętności
- liberalizacja i integracja takich sektorów, jak: telekomunikacyjny, energetyczny, transportowy, pocztowy i usług finansowych
- rozwój przedsiębiorczości poprzez: deregulację i likwidację barier administracyjno - prawnych, łatwiejszy dostęp do kapitału i technologii, ograniczanie zakłócającej konkurencję pomocy publicznej
- wzrost zatrudnienia i zmiana modelu społecznego w drodze: aktywizacji zawodowej, poprawy edukacji, modernizacji systemu zabezpieczenia społecznego, ograniczania biedy i wykluczenia społecznego
- dbałość o zrównoważony rozwój, czyli taki rozwój społeczno - gospodarczy, w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli, zarówno współczesnego pokolenia, jak i przyszłych pokoleń.

Rozwój społeczno-ekonomiczny zachodnich i wschodnich obszarów przygranicznych [...]

Obszar Polski objęty współpracą euroregionalną wynosi ponad 115 tys. km kw. Stanowi to około 36% całego terytorium Polski. Zamieszkuje go prawie 12 mln osób, to jest blisko 31% ogółu ludności kraju. Na obszarze tym zlokalizowana jest znaczna część polskiego potencjału wytwórczego oraz transportowego. Na terenach objętych współpracą euroregionalną działa więcej niż co czwarta jednostka gospodarcza zarejestrowana w ogólnopolskim rejestrze REGON.

Rozwój azjatyckich szlaków kolejowych tematem Forum Szanghajskiego

Termin "Szanghajska Piątka" pojawił się w 1996 r., kiedy w Szanghaju odbyło się pierwsze spotkanie szefów 5 państw: Federacji Rosyjskiej, ChRL, Kazachstanu, Kirgistanu i Tadżykistanu. Ogólny obszar tych krajów obejmuje 3/5 całego obszaru Eurazji, a liczba ludności stanowi 1/4 globu ziemskiego.

Kolejowe procedury graniczne czynnikiem sprawności przepływu ładunków w przewozach euroazjatyckich

Transgraniczny przepływ ładunków międzynarodowego obrotu towarowego na kolejach europejskich i azjatyckich jest realizowany na podstawie postanowień międzynarodowego, kolejowego prawa przewozowego, tj.: 
- Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami - COTIF, Załącznik B - Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu towarów kolejami - CIM, lub
-  Umowy o międzynarodowej kolejowej komunikacji towarowej - SMGS,
Subskrybuj to źródło RSS