Zaloguj się

WIEDZA

Mobilne EDI w towarowym transporcie drogowym

Z elektroniczną wymiana danych (EDI - Electronic Data Interchange) mamy na świecie do czynienia już od ponad 20 lat. W tym czasie pierwsze koncepcje rozwoju EDI uległy licznym przeobrażeniom, szczególnie z punktu widzenia techniki realizacji elektronicznego przesyłania danych poprzez zastosowanie Internetu, a ostatnio również podjęto próby wprowadzenia tzw. mobilnego Internetu w towarowym transporcie drogowym. Warto zatem przyjrzeć się tej nowej koncepcji w sytuacji, gdy koncepcja mobilnego społeczeństwa informacyjnego coraz bardziej zyskuje na popularności.

Tworzenie podpisu elektronicznego i jego rola w e-logistyce

Do 11 października 2001 r. e-logistyka stosowana w operacyjnych działaniach polskich przedsiębiorstw zawierała znaną powszechnie technologię elektronicznej wymiany dokumentów EDI (EDI ang. Electronic Data Interchange) ale bez stosowania możliwości elektronicznego podpisu.

Wykorzystanie programu symulacji sieci dystrybucji we wspomaganiu decyzji strategicznych

W poprzednich numerach Logistyki opisane zostały narzędzia informatyczne stosowane przez konsultantów i inżynierów Groenewout w doradztwie operacyjnym i taktycznym. W niniejszym artykule będzie mowa o programie używanym do wspomagania strategicznych decyzji logistycznych dotyczących sieci dystrybucji.

Bezpieczne kodowanie, czyli kody kreskowe w służbie pacjentom

Wymyślone ponad 60 lat temu elementy graficzne w postaci kresek i spacji znajdują zastosowanie w większości branż na całym świecie. W handlu od prawie 30 lat używany jest system EAN/UPC i ten właśnie rodzaj kodu umieszczany jest na opakowaniach towarów, aby ułatwić ich obrót hurtowy i detaliczny. Kod kreskowy jest graficznym sposobem przedstawienia danych - stanowi prosty, szybki i precyzyjny sposób na pozyskiwanie i wprowadzanie danych. Kody kreskowe EAN/UPC pozwalają zakodować numery identyfikacyjne zgodne ze standardami systemu GS1. Prace nad tworzeniem i rozwojem standardów GS1 prowadzi i nadzoruje GS1, z siedzibą w Brukseli i USA wraz ze 108 organizacjami krajowymi GS1 zlokalizowanymi w większości państw na świecie. GS1 jest wiodącą światową organizacją, która wdraża globalne standardy i rozwiązania w celu usprawnienia procesów łańcucha dostaw oraz umożliwienia śledzenia ruchu i pochodzenia jednostek w skali globalnej oraz we wszystkich sektorach, także w szpitalnictwie.

Vendor Managed Inventory w Kujawskiej Fabryce Manometrów "KFM" SA

Działania integracyjne we współczesnych łańcuchach dostaw powodują, że ich uczestnicy poszukują koncepcji i związanych z nimi rozwiązań praktycznych, umożliwiających osiągnięcie wysokiej efektywności dla realizowanych procesów logistycznych w ramach łańcucha. Jednym z istotnych aspektów funkcjonowania łańcucha dostaw jest optymalizacja poziomu utrzymywanych zapasów w całym łańcuchu, co w wielu przypadkach przekłada się na możliwości uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej dla firm - ogniw, z których zbudowany jest łańcuch dostaw.

Krajowe a europejskie wytyczne wymiarowania konstrukcji regałów - cz. 1

 
 
Artykuł Ceesa J. Tilburgsa pt. "Regały dla poprawnie eksploatowanych wózków" - cz. 1 - Logistyka nr 1/2001, cz. 2 - Logistyka nr 4/2001 porusza bardzo istotne kwestie dotyczące 
metod zwiększenia bezpieczeństwa w magazynach z punktu widzenia eksploatacji zainstalowanych w nich regałów.

Krajowe a europejskie wytyczne dotyczące wymiarowania regałów - cz. 2

 
 
W części I artykułu ("Logistyka" 6/2001) dokonano porównania krajowych wytycznych (IL-B-001 opartych na normie PN-90/B-03200) z wytycznymi europejskimi (FEM 10.2.02) w zakresie stateczności słupów przy osiowym ściskaniu oraz przy ściskaniu z jednoczesnym zginaniem.
Subskrybuj to źródło RSS