A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w Unii Europejskiej

Wykonawca: Koordynator: Politechnika Warszawska - Zakład Logistyki i Systemów Transportowych Wydziału Transportu; Partnerzy wykonawczy projektu: Instytut Logistyki i Magazynowania, Politechnika Poznańska, Akademia Morska w Szczecinie, Akademia Morska w Gdyni, Polska Akademia Nauk, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Program/Priorytet: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Rodzaj: projekt rozwojowy
Czas realizacji badania: 2009, 2010, 2011
Główny cel badania:

Opracowanie modelu Systemu Logistycznego Polski z punktu widzenia komodalności transportu uwzględniając: 

  • system transportowy (różne gałęzie transportu), 
  • organizację centrów logistycznych,
  • podsystem dystrybucji towarów wraz centrami logistycznymi oraz innymi obiektami logistycznymi,
  • logistykę miejską,
  • logistykę zwrotów.
Opis:

Obszar badawczy projektu obejmował system logistyczny Polski uwzględniający potrzebę komodalności w realizacji procesów przepływu ładunków. W ramach realizacji projektu uwzględniono zagadnienia dotyczące:

  •  analizy i oceny wpływu potrzeb przedsiębiorstw produkcyjnych, wydobywczych i rynków zbytu na ukształtowanie systemu logistycznego Polski, 
  •  modelowania kształtowania systemów dystrybucji w Polsce i ich wpływu na komodalność transportu, 
  •  modelowanie kształtowania krajowego systemu logistycznego Polski i jego powiązań z miejskimi systemami logistycznymi oraz systemami logistycznymi innych krajów, 
  •  analizy i oceny wpływu ukształtowania organizacji centrów logistycznych na komodalność transportu, 
  •  modelowanie wpływu systemu transportowego Polski na ukształtowanie systemu logistycznego. 

Prace projektu skoncentrowały na budowie spójnego modelu systemu logistycznego uwzględniając różne jego elementy (import, eksport, wydobycie, produkcja i usługi, konsumpcja zbiorowa, dystrybucja, transport) oraz powiązania pomiędzy nimi. Analizie poddano zostaną charakterystyki poszczególnych bloków oraz zakres przekształceń dokonywanych na przepływie ładunków i informacji. Umożliwiło to zidentyfikowanie warunków brzegowych projektowania modelu krajowego systemu logistycznego.

Słowa kluczowe: System Logistyczny Polski, Komodalność Tramsportu
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.