Głównym założeniem projektu jest określenie podstaw metodycznych i systematyka zbioru instrumentów służących ocenie sprawności funkcjonowania zielonych łańcuchów dostaw, jak również stworzenie modelu tejże oceny Jednocześnie należy przyjąć założenie, iż czynnik środowiskowy jako dominująca zmienna objaśniająca warunkuje kompleksową ocenę sprawności zielonego łańcucha dostaw. Standaryzacja instrumentarium pozwoli zatem na ich szerokie zastosowanie w różnych typach łańcuchów dostaw. Ujęcie międzynarodowe pozwoli dodatkowo, na wybranie zbioru najlepszych praktyk stosowanych w systemach logistycznych i umożliwi syntetyzację wyciągniętych wniosków o aplikacyjnym charakterze. Szeroki zakres badań obejmujący praktyki europejskie i amerykańskie (case studies) ma pozwolić na wypracowanie jak najbardziej uniwersalnego zbioru metod, a także na skorzystanie z wieloletnich doświadczeń w badanym zakresie zagranicznych naukowców i praktyków gospodarczych. W polskiej literaturze nie ma zwartego instrumentarium oceny zielonego łańcucha dostaw. Zamierzeniem projektu jest stworzenie możliwie pełnego katalogu mierników i wskaźników oceny, a także zbadanie ich skorelowania i wzajemnego oddziaływania z innymi, klasycznymi parametrami analizy logistycznej.
Rezultatem projektu będą publikacje naukowe i upowszechnianie danych związanych z opracowaniem parametrów oceny zielonych łańcuchów dostaw. W zdecydowanym stopniu projekt wpłynie na rozwój wiedzy w obszarze zielonych łańcuchów dostaw. Ekologiczne łańcuchy dostaw są przyszłością logistyki, dlatego należy zbadać i wskazać instrumenty ich pomiaru, aby efektywnie i skutecznie nimi zarządzać. Projekt może przyczynić się do rozwoju dyscypliny naukowej dzięki kompleksowej analizie podstaw metodycznych oraz instrumentów i narzędzi służących ocenie zielonych łańcuchów dostaw.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.