A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

CRM jako element systemu informatycznego wspomagającego logistyczną obsługę klienta

Autor: A. Matuszczak
Promotor: dr B. Tundys
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Szczecin
Wydawnictwo/Instytucja sprawcza: Uniwersytet Szczeciński
Wydział/Instytut/Katedra: Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług / Katedra Logistyki
Opis fizyczny:
Abstrakt:

Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest wykorzystanie narzędzia CRM w logistycznej obsłudze klienta. Do osiągnięcia wyznaczonych celów w obsłudze klienta przyczynia się nie tylko sprawne zarządzanie sferą logistyki, ale również niezbędne jest wsparcie ze strony marketingu i sprzedaży, produkcji, zaopatrzenia, ale przede wszystkim  systemów informacyjnych. Celem pracy jest udowodnienie hipotezy badawczej, CRM  jest strategią działania, zorientowaną na klienta, a systemy informatyczne są jedynie narzędziami wspomagającymi realizację strategii CRM. Praca została podzielona na cztery części. We wstępie został przedstawiony przedmiot, cel i struktura pracy, a także zarysowany został problem badawczy  oraz sposób przeprowadzenia badań.
W swojej pracy magisterskiej pod tytułem CRM jako element systemu informatycznego wspomagającego logistyczną obsługę klienta, autorka, wykorzystując wiele pozycji literaturowych, zarówno polskich jak i zagranicznych oraz informatyczne narzędzie TEC, umożliwiające wybór najbardziej odpowiedniego oprogramowania CRM dla badanego przedsiębiorstwa, udowodniła założoną hipotezę, iż CRM  jest strategią działania, zorientowaną na klienta, a systemy informatyczne są jedynie narzędziami wspomagającymi realizację strategii CRM. Strategia CRM może istnieć bez samej aplikacji, natomiast sam system CRM wdrożony w firmie nie stosującej strategii zorientowanej na klienta, nie podniesie efektywności i lojalności obsługi nabywców, ani nie zwiększy zysków przedsiębiorstwa, tylko przyniesie duże, nieprzemyślane koszty i wydatki. Ponadto w pracy dokonała analizy oprogramowania CRM firmy oraz jego poszczególnych modułów, a także porównania opłacalności zakupu licencji na oprogramowanie i jego wypożyczeń.

Typ pracy: magisterska
Słowa kluczowe: logistyczna obsługa klienta, zastosowanie informatyki w zarządzaniu, zarządzanie relacjami z klientami
Located in: Praca dyplomowa
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.