A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

KOMODA Co-modality - towards optimised integrated chains in freight transport logistics

Wykonawca projektu:

Koordynator: Instytut Logistyki i Magazynowania (Poznań, Polska)
Partnerzy: Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych (IMRiPS) Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, Fakulteta za Gradbenistvo - Univerza v Mariboru (Słowenia), TIS Pt, Consultores em Transportes, Inovacao e Sistemas, SA (Portugalia), Centre for Research and Technology Hellas (Grecja), PTV Planung Transport Verkehr AG (Niemcy), Amrie Italia (Włochy), University of Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania), Turyn Yliopisto (Finlandia), MOBISOFT OY (Finlandia).

Zasięg terytorialny: międzynarodowy
Źródło finansowania: 7 Program Ramowy - TPT 2007.2
Wartość projektu: 1 247 002 EUR
Czas realizacji projektu: 2008, 2009, 2010
Główny cel projektu:

Celem projektu KOMODA jest opracowanie mapy drogowej, wraz ze szczegółowym planem wdrożeniowym, utworzenia platformy e-logistycznej, która pozwoli zintegrować różne gałęzie (moduły) transportu towarowego w Europie.

Opis:

Projekt, realizowany od 1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2009 r., dotyczył optymalizacji łańcuchów logistycznych poprzez zastosowanie koncepcji ko-modalności. Celem szczegółowym projektu było stworzenie mapy drogowej, wraz z propozycjami konkretnych działań, dzięki której powstanie w przyszłości zintegrowana platforma e-logistyczna obejmująca wszystkie gałęzie transportu i terytorium całej Europy. Platforma taka musi spełniać kilka podstawowych wymogów: być oparta na otwartych standardach, dostępna dla wszystkich oraz zdolna do komunikacji/integracji z istniejącymi aplikacjami.
Pewna liczba takich platform informatycznych jest już używanych, lecz większość z nich to wewnętrzne rozwiązania firm - niepołączone ze sobą i niekompatybilne. W przypadku takich rozwiązań, KOMODA zidentyfikuje wymogi jednostek gospodarczych co do organizacji łańcucha logistycznego oraz technicznej specyfikacji zintegrowanego systemu informatycznego. Zostaną też zidentyfikowane szanse i bariery stojące przed przyszłościową implementacją zintegrowanej platformy e-logistycznej, co powinno się przyczynić do wzmocnienia szans i zmniejszenia tychże barier. Komoda przyjmie podejście "bottom-up", z istotnym udziałem interesariuszy ze świata biznesu.
Wśród prac zaplanowano studium delfickie, obejmujące uczestników łańcuchów logistycznych, zaplanowane jako narzędzie do zdobycia pełnego obrazu stosowanych aplikacji e-logistycznych wykorzystywanych w operacjach transportowych, ich źródła, dostępność, funkcjonalność, sposób i stopień wykorzystania przez przedsiębiorstwa. Badania dostępnych tekstów nt. wymogów firm transportowych uzupełnią ten obraz. Zebrane informacje o przeszkodach i szansach zostaną użyte do stworzenia ustrukturyzowanego i spójnego planu działań na rzecz innowacji i zmiany, nakierowanego na powstanie zintegrowanego systemu e-logistycznego na skalę europejską.

Słowa kluczowe: transport drogowy, projekty, projekty EU, e-logistyka, platformy logistyczne, mapy drogowe, transport towarowy
Located in: Projekt EU
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.