logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

palety pkp, ewidencja palet w SAP
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: palety pkp, ewidencja palet w SAP

palety pkp, ewidencja palet w SAP 7 lata, 6 mies. temu #1458

  • janlog
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Witam,

Panie Adamie,

Zawodowo zostałem zobowiązany do wdrożenia zasad zarządzania paletami w zakładzie produkcyjnym - udało się oczywiście ale proszę o droadzenie w nast. kwestiach:

1. Palety PKP - wracają z otwartego poolu paletowego od klientów - wprowadziłem zasadę, że magazynierzy mają obowiązek segregacji każdej z dostaw/zwrotów/ palet do fabryki, tak by palety pkp nie znalazły się pod produktem gotowym fmcg.Jak te palety jako wycofane z obrotu utylizować ? Kupić piłę to ryzyko, że pracownicy zrobią sobie krzywdę więc nie bardzo wiem jak z tym postąpić. Są firmy, które oferują odkupienie palet PKP ale mam obawy co do skorzystania z takiej oferty-obawy typu, że może być to na granicy prawa jako uzyskiwanie korzyści finansowych za odsprzedawanie palet pkp firmie skupującej takie palety - JAK TYM ZARZĄDZAĆ ? z KOLEI CAŁE PALETY PKP DYREKCJA ZAKŁADU NIE POZWOLI wrzucić do kontenera na odpady drewniane. ????

2. Problem mam z ewidencją palet - elektronicznych systemów identyfikacji w firmie nie ma, więc są niezgodności między dziennym spisem z natury a ewidencją w systemie SAP Easy Access - zrobiona ewidencja jest tak, że są palety ewidencjonowane na zakład i palety spod surowców od dostawców na zapasie M - nigdy się to nie zgadza po jakimś czasie więc muszę sprawdzać salda paletowe po ilości przyjętych surowców a nie po ilości przyjętych palet gdyż nie zgadza się jedno z drugim. Jak można ten problem rozwiązać ???

Proszę o pomoc w tych dwóch powyższych kwestiach najbardziej spędzających mi sen z powiek!

Pozdrawiam

Jan S.

Odp:palety pkp, ewidencja palet w SAP 7 lata, 6 mies. temu #1465

  • Lukasz
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 2849
  • Oklaski: 119
Witam,

Ad. 1. Palety ładunkowe płaskie typu EUR z logo PKP nie zostały wycofane z obiegu, natomiast od 1 maja 2004 r. nie mogły być z tym logo produkowane, ponieważ PKP Cargo utraciło prawa do nadawania licencji na ich produkcję. Nie można zatem powiedzieć, że przypadkiem nie może się w obiegu znajdować paleta wyprodukowana przed 1 maja 2005 r. i spełnia wymagania określone w kartach UIC. Nie może natomiast znajdować się w obiegu paleta z logo PKP, której, mimo prawidłowej daty produkcji na środkowym wsporniku, wygląd wykazuje, że została wykonana później (np. wyraźnie widać, że nie była używana lub jest ze "świeżego" drewna).
Palety EUR podrobione, nie odpowiadające normie UIC 435-2 oraz nie nadające się do naprawy muszą zostać zniszczone (np. poprzez pocięcie piłą desek poprzecznych lub zmielenie na wióry) albo oznakowanie na wszystkich wspornikach palety musi zostać trwale i nierozpoznawalnie zamalowane czarną, wodoodporną farbą. Palety przekazywane do utylizacji muszą zatem mieć wcześniej przecięte deski lub trwale zamalowane znaki.

Ad. 2. Drugie z poruszonych zagadnień jest bardziej złożone i nie da się jego wyjaśnić w kilku zdaniach. Proponuję zwrócić się do Instytutu drogą oficjalną z zapytaniem ofertowym dotyczącym rozwiązania tego problemu. Przedstawimy Państwu naszą ofertę, która będzie bezpłatna.

Pozdrawiam
Adam Wojciechowski
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.18 sekundy

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj