logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych

Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych 5 lata, 2 mies. temu #2768

  • Furgon
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 17
  • Oklaski: 0
Witam serdecznie,

Prosiłbym o przykładowy wzór lub listy warunków, które spedytor powinien zawrzeć w umowie spedycyjnej:

1) w przypadku gdy w zleceniu spedycyjnym klient zaznacza przewóz konstrukcji stalowych

2) w przypadku transportu lotniczego, gdy klient w zleceniu nie podaje istotnych informacji np. że chodzi o towar przestrzenny. Okazuje się że spedytor rezerwuje zbyt małą przestrzeń ładunkową (wynikają z tego opóźnienia) -> jakie zmiany można nanieść na wcześniejszą umowę i jakie obciążenia wskutek spóźnienia musi ponieść zleceniodawca

Pozdrawiam

Odp:Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych 5 lata, 2 mies. temu #2775

  • Lukasz
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 2846
  • Oklaski: 119
Witam,

w przypadku konstrukcji stalowych (tutaj istnieje podejrzenie, że będą to przewozy ponadnormatywne),
w największym skrócie można odpowiedzieć, że w zleceniu/umowie spedycyjnej powinny być zawarte wszystkie informacje, które pozwolą przewoźnikowi na określenie, czy będzie to tradycyjny przewóz (niewymagający dodatkowych zezwoleń), czy też przewóz ponadnormatywny, a jeśli tak, to informacje zawarte we wspomnianym dokumencie powinny umożliwić przewoźnikowi określenie rodzaju zezwolenia, jakiego będzie potrzebować żeby zrealizować przejazd zgodnie z przepisami dotyczącymi przewozów ponadnormatywnych (podstawowe informacje to m.in. wymiary zewnętrzne konstrukcji, jej masa, i być może określenie tzw. masy skupionej).

W drugim przypadku, z ogólnych przepisów o spedycji wynika, że jeśli nadawca ładunku źle określi jego parametry i nie można zrealizować przewozu, to spedytor ma prawo odmówić przyjęcia takiej przesyłki do przewozu. Większość spedytorów ma swoje regulaminy lub w treści zlecenia jako stały punkt ma zapisaną wysokość kar umownych, z reguły w wysokości określonych procent wartości frachtu. Natomiast w transporcie lotniczym mogą obowiązywać dodatkowe przepisy, ponieważ transport lotniczy i morski są bardzo specyficzne i wielkość kary może być określona w tych przepisach. Dodatkowo pod uwagę należy brać kodeks handlowy, w który m.in. dotyczy realizacji różnych usług, także transportowych.

Pozdrawiam
mgr inż. Izabela Jeleń
Instytut Logistyki i Magazynowania
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.14 sekundy

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj