Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Jak sztuczna inteligencja może wesprzeć produkcję, przemysł i logistykę?

Oczekiwania wobec sztucznej inteligencji jako jednej z technologii Przemysłu 4.0 są bardzo wysokie. Wszyscy w przemyśle poznali już i najpewniej stosują inne technologie takie jak robotyka, automatyzacja produkcji, blockchain czy przemysłowy internet rzeczy. Na produkcji są już one widoczne. Samo AI dopiero jednak powoli znajduje zastosowanie, przede wszystkim w analityce danych i systemach optymalizacji produkcji. Jak sztuczna inteligencja może wesprzeć produkcję, przemysł i logistykę? – komentarza udziela Tomasz Haiduk, wykładowca w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i Prezes Forum Automatyki i Robotyki Polskiej.

Nie ma odwrotu od digitalizacji procesów rekrutacyjnych w logistyce i produkcji

Presja na cięcie kosztów rośnie. Inflacja nie spada, tak jak oczekiwano, ale w styczniu tego roku wzrosła o kolejny punkt procentowy. Firmy poszukują oszczędności, zwłaszcza w obszarach wysoce kosztochłonnych, do jakich należy obsługa masowych rekrutacji. Logistyka, przemysł i produkcja dóbr konsumpcyjnych - branże korzystające najczęściej z pracowników rotujących sezonowo, jako pierwsze mierzą się z tym problemem i muszą szukać nowych rozwiązań, co może być sposobem na optymalizację i zrównoważenie procesów rekrutacji, obniżając ich koszty nawet o 90%. Czy nie ma odwrotu od digitalizacji procesów rekrutacyjnych w logistyce? Komentarza udziela Piotr Rafalski, właściciel Formika, Agencji Pracy Tymczasowej.

Czy sektor magazynowy stoi w obliczu spowolnienia inwestycyjnego?

W 2021 roku pod względem zrealizowanego wolumenu sektor magazynowy zdecydowanie dominował na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Wartość transakcji - około 3,2 miliardy euro - odpowiadała ponad połowie całkowitej wartości transakcji inwestycyjnych. W 2022 roku wynik sektora - 2 miliardy euro - zapewnił mu „jedynie” 34% udziału w całkowitym wolumenie transakcyjnym w Polsce. Czy sektor magazynowy stoi w obliczu spowolnienia inwestycyjnego? Komentarz udziela Bartłomiej Krzyżak, Senior Director, Investment w Avison Young

Rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji w 2023 roku

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych technologicznie narzędzi w głównej mierze jest determinowana przez potrzeby konsumentów, których oczekiwania, pomimo wysokiej inflacji, trudnej sytuacji geopolitycznej oraz wzrostu cen energii, sukcesywnie rosną. Mimo trudności oraz wielu wyzwań sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Komentuje Michał Czechowski, Dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Jak podsumować 2022 rok, a także jakie trendy, zmiany oraz wyzwania przyniesie 2023 rok dla rynku e-commerce?

Mijający rok to wiele wydarzeń, które miały wpływ na nas, ale także na naszą sytuację ekonomiczną. Jak podsumować 2022 rok, a także jakie trendy, zmiany oraz wyzwania przyniesie 2023 rok dla rynku e-commerce? Komentarza udziela Aleksandra Sroka - Krzyżak Strategy Director / Chief of Staff w Allegro.

Jak bez folii stabilizować towary?

Opakowania dostosowane gabarytowo do zawartości czy wykorzystanie materiałów z recyklingu stały się w branży standardem, a na rynku wciąż pojawiają się kolejne innowacje, które mają eliminować plastik tam, gdzie w procesie pakowania wydawał się niezastąpiony. Mowa m.in. o alternatywach dla foliowych wypełniaczy, które przez konsumentów uważane są za jedne z najbardziej nieekologicznych praktyk e-sklepów. Czym zatem stabilizować towary, by spełnić rosnące oczekiwania kupujących w sieci? Komentarza udziela Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska.

Automaty paczkowe pierwszym wyborem Polaków. Czy zdominują rynek usług kurierskich?

Sektor e-commerce zrewolucjonizował zarówno rynek handlowy, jak i magazynowy na całym świecie. Dynamika jego rozwoju w ostatnich latach była nacechowana olbrzymimi skokami. Miała na to wpływ przede wszystkim pandemia, podczas której handel internetowy przeszedł prawdziwy rozkwit. Jak wynika z raportu Colliers, analizującego rynek automatów paczkowych w Polsce, od 2015 roku w państwach Unii Europejskiej odsetek kupujących online co najmniej raz w roku wzrósł niemal dwukrotnie. Dwa lata temu w naszym kraju wyniósł on już 61%. Pochodną boomu na e-commerce jest wzmożone zainteresowanie rynkiem automatów paczkowych. Czy automaty paczkowe zdominują rynek usług kurierskich? Komentarza udziela Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska.

Na co powinni zwracać uwagę importerzy win decydując się na korzystanie z usług magazynowania?

Importerzy win nie zawsze mają pełną świadomość wpływu różnych czynników, występujących w łańcuchu dostaw. Na co powinni zwracać uwagę, decydując się na korzystanie z usług magazynowania? Komentuje Piotr Ulatowski, Commercial & Operations Manager w Hillebrand Gori

Subskrybuj to źródło RSS