logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
mierzenie wartości konsumenckiej

consumer value measurement

Metoda pomiaru efektywności akcji komercyjnych dostarczających wartości konsumentom, a w konsekwencji generujących przychody firmie.
procent braku zapasów

stock-out percentage

Miara efektywności, za pomocą której firma reaguje na popyt faktyczny. Procent ten może być miarą całkowitego braku zapasów w stosunku do całkowitej wielkości zamówień albo miarą stosunku pozycji powodujących powtarzające się braki podczas jakiegoś okresu do wszystkich zamówionych pozycji.
zrównoważona karta wyników

Balanced ScoreCard

System pomiaru efektywności działania organizacji oparty na zbiorze wskaźników o charakterze planistycznym porównywanych z ich rzeczywiście osiągniętymi wartościami dla oceny efektywności działania w różnych sferach funkcjonowania organizacji.
efektywne jednostki ładunkowe

Efficient Unit Loads - EUL

Jedna z technik stosowanych w ramach ECR mająca na celu wzrost efektywności i wydajności obecnych i przyszłych łańcuchów dostaw poprzez promowanie harmonizacji i integracji transportu oraz jednostek ładunkowych (palet, skrzynek).
ITS

Intelligent Transport Systems

Systemy wspomagające transport poprzez liczne zastosowanie zaawansowanych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w celu podniesienia jego efektywności; technologie te służą najczęściej do zdalnego zbierania, przetwarzania, przechowywania i przesyłania danych głównie poprzez urządzenia zainstalowane w pojazdach lub w otoczeniu drogi.
reinżynieria procesów gospodarczych

Business Process Reengineering

Gruntowne przemyślenie i zaprojektowanie od nowa procesów gospodarczych w organizacji lub pomiędzy organizacjami dla osiągnięcia radykalnej poprawy bieżących wartości wskaźników efektywności w sferze kosztów, jakości, poziomu obsługi, szybkości działania i innych krytycznych dla organizacji czynników.
sieć logistyczna

logistics network

Grupa niezależnych przedsiębiorstw konkurujących i kooperujących w celu poprawy sprawności i efektywności przepływu produktów i towarów oraz towarzyszących im informacji zgodnie z oczekiwaniami klientów.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj