logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
zarządzanie przez jakość

Total Quality Management

Długofalowa i kompleksowa koncepcja zmierzająca do stałego zapewnienia i ciągłej poprawy jakości wyrobów i usług świadczonych przez dane przedsiębiorstwo na korzystnym poziomie kosztów.
jakość druku

print quality

Stopień, w jakim wydrukowany symbol kodu kreskowego spełnia obowiązujące go wy­magania, dotyczące wymiarów, współczynnika odbicia, nierówności krawędzi, plamek, luk itp., wpływające na działanie skanera. Zob. weryfikacja.
TQM

Total Quality Management

Zob. zarządzanie przez jakość
TQM
Zob. zarządzanie przez jakość
niezawodność dostaw

delivery reliability

Zdolność dostawcy do dotrzymywania uzgodnionych warunków w zakresie ilości, jakości i terminów dostaw.
dystrybucja

distribution

Ogół czynności zapewniających klientowi dostępność dóbr w wymaganej jakości, ilości, miejscu i terminie.
podatność magazynowo-transportowa ładunku

storageability, transportability

Cechy charakteryzujące sposób i stopień oddziaływania określonego ładunku na otoczenie oraz rodzaj i stopień wrażliwości ładunku na występujące podczas transportu i w procesach magazynowania zjawiska i warunki, które mogą spowodować niekorzystne zmiany jakości tego ładunku.
pomocnicze urządzenia magazynowe

auxiliary warehouse appliances

Środki techniczne, stanowiące dodatkowe wyposażenie magazynów, potrzebne do zapewnienia sprawnego przebiegu operacji magazynowych i zabezpieczenia jakości składowanych dóbr materialnych (PN-84/N-01800).
pozycja konkurencyjna

competitive position

Pozycja zajmowana przez firmę w stosunku do firm, które w odniesieniu do pewnego produktu są na danym rynku dla niej konkurencyjne. Czynniki znaczące obejmują dostępność produktu, jego cenę, jakość, obsługę, czas dostaw, dyscyplinę dostaw, operatywność organizacji sprzedaży i nazwę firmy.
reinżynieria procesów gospodarczych

Business Process Reengineering

Gruntowne przemyślenie i zaprojektowanie od nowa procesów gospodarczych w organizacji lub pomiędzy organizacjami dla osiągnięcia radykalnej poprawy bieżących wartości wskaźników efektywności w sferze kosztów, jakości, poziomu obsługi, szybkości działania i innych krytycznych dla organizacji czynników.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj