logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
klient zewnętrzny

external customer

Klient nie należący do firmy.
odbiór przez klienta

customer pick up

Odbiór towaru z magazynu przez klienta.
wykaz wymagań klienta

customer specification

Lista życzeń klienta, która przy przyjmowaniu zamówienia jest akceptowana i przekładana na terminologię stosowaną przez producenta.
zarządzanie relacjami z klientami

Customer Relationship Management

Strategia biznesowa polegająca na zarządzaniu całym cyklem relacji z klientami; pomaga uzyskiwać z kontaktów z klientami jak największe korzyści (minimalizować koszty utrzymania obecnych i zdobywania nowych klientów); w praktyce często wspierana przez odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające gromadzenie i obróbkę wielu danych, tzw. oprogramowanie klasy CRM.
wspólne zarządzanie relacjami z klientami

Collaborative Consumer Relationship Management - C-CRM, CCRM

1. Kompleksowa strategia zarządzania stroną popytową ECR, w której producenci i detaliści wspólnie rozpoznają i wartościują indywidualne potrzeby klientów/nabywców
i dostosowują do nich swoje oferty.
2. Adaptacja strategii CRM do wymagań i specyfiki rynku dóbr konsumpcyjnych częstego zakupu (FMCG).
poziom obsługi klienta

customer service level

1. Miara odpowiadająca wymaganym warunkom, w jakim mogą być realizowane zamówienia klienta, przy normalnych - akceptowanych przez rynek - warunkach dostawy.
2. Parametr stosowany w modelu służącym do wyliczeń zapasów bezpieczeństwa, wyrażający strategię wobec akceptowanego ryzyka, że zamówienie klienta może napotkać na sytuację braku zapasów.
ocena zyskowności klienta

Customer Account Profitability - CAP

Technika używana przez dostawców do pomiaru zyskowności obsługi partnerów handlowych. Wszystkie koszty oraz przychody są liczone wobec generującego je klienta.
obsługa zamówienia klienta

customer order servicing

Wszystkie czynności realizowane w związku z zamówieniem klienta, od momentu wpłynięcia zapytania do momentu wysyłki gotowego wyrobu (z wyłączeniem fizycznego wykonania wyrobu).
obsługa klienta

customer service

Zespół działań realizowanych od momentu złożenia zamówienia do momentu dostarczenia towarów, których celem jest zaspokojenie wymagań klienta w dłuższym okresie.
Efektywna Obsługa Klienta

Efficient Consumer Response

1. Wspólna inicjatywa partnerów handlowych mająca na celu optymalizowanie różnych aspektów zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania popytem w celu kreowania korzyści dla klienta, takich jak: niższe ceny, większa różnorodność produktów, lepsza dostępność produktów.
2. Koncepcja prowadzenia biznesu zakładająca bliską współpracę partnerów łańcucha dostaw dla wspólnego ograniczania zbędnych kosztów i zwiększania zysków.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj