logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
CM

Category Management

Zob. zarządzanie kategorią.
zarządzanie informacją

information management

Działania związane z pozyskiwaniem, analizą, przechowywaniem i dystrybucją informacji oraz sterowanie jej przepływem.
zarządzanie kategorią

Category Management

Zarządzanie kategorią to proces zarządzania przez dostawcę/dystrybutora kategoriami produktów jako strategicznymi jednostkami biznesowymi, generowania wzmożonych korzyści biznesowych poprzez koncentrację na dostarczaniu dodatkowych wartości konsumentom.
zarządzanie konfiguracjami

configuration management

Sformalizowana dyscyplina zarządzania konfiguracjami produktów za pomocą integralnej kontroli konfiguracji, identyfikacji i formowania (accounting), podczas całego cyklu życia produktu.
zarządzanie łańcuchem dostaw

supply chain management

Kompleksowe potraktowanie procesu przepływu dóbr w ...

Więcej ...

zarządzanie popytem

demand management

W MRP zespół czynności związanych ze śledzeniem zmian popytu w krótkich okresach i jego źródeł dla zapewnienia uchwycenia tych zmian w głównym harmonogramie produkcji. Obejmuje ono: prognozowanie krótkookresowe, rejestrację i potwierdzanie zamówień, planowanie zapasów w sieci dystrybucji, dostaw kooperacyjnych i na potrzeby serwisu.
zarządzanie potencjałem

capacity management

Dostosowywanie wielkości potencjału do potrzeb wynikających z długo- i krótkookresowych planów produkcji. Obejmuje obliczenie wielkości istniejącego potencjału, porównanie z prognozowanym obciążeniem, planowanie potencjału, realizację działań zwiększających lub zmniejszających istniejący potencjał oraz śledzenie zmian potencjału w krótkich okresach dla upewnienia się, czy są one zgodne z planem.
zarządzanie produkcją i zapasami

production and inventory management

Pojęcie obejmujące wiedzę i działalność praktyczną związaną z planowaniem i sterowaniem zakupami, produkcją, dystrybucją i potencjałem w celu osiągnięcia założonego poziomu obsługi klienta, poziomu kosztów, wydajności lub zysku.
zarządzanie przez jakość

Total Quality Management

Długofalowa i kompleksowa koncepcja zmierzająca do stałego zapewnienia i ciągłej poprawy jakości wyrobów i usług świadczonych przez dane przedsiębiorstwo na korzystnym poziomie kosztów.
zarządzanie relacjami z klientami

Customer Relationship Management

Strategia biznesowa polegająca na zarządzaniu całym cyklem relacji z klientami; pomaga uzyskiwać z kontaktów z klientami jak największe korzyści (minimalizować koszty utrzymania obecnych i zdobywania nowych klientów); w praktyce często wspierana przez odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające gromadzenie i obróbkę wielu danych, tzw. oprogramowanie klasy CRM.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj