logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
master film

film master

Wzorzec kodu kreskowego na kliszy.
pozycja głównego harmonogramu produkcji

master production schedule item, MPS item

Wyrób, którego wielkości i terminy produkcji zaplanowane zostały w głównym harmonogramie produkcji. Decyzja, które wyroby są pozycjami głównego harmonogramu produkcji, zależy od charakteru rynku, lokalizacji punktu rozdziału i struktury wyrobu. W konkretnej sytuacji pozycjami głównego harmonogramu produkcji mogą być zarówno wyroby finalne, jak i zespoły czy podzespoły. Zob. główny harmonogram produkcji, lokalizacja punktu rozdziału.
planowanie stałej ilości wyrobów finalnych

rate-based master production planning

Technika planowania produkcji wyrobów finalnych stosowana w systemach produkcyjnych opartych na koncepcji "dokładnie na czas". Polega ona na tym, że wielkość produkcji danego wyrobu finalnego planuje się w krótkich okresach (dzień, tydzień, dekada) zawsze w stałej wielkości, wynikającej z dysponowanego zapasu elementów składowych. Zob. dokładnie na czas.
planowanie główne

master planning

1. Planowanie na wysokim poziomie ogólności obejmujące ...

Więcej ...

plan główny

master plan

Rozłożenie wielkości i asortymentu produkcji w czasie (najczęściej roku). Termin "plan główny" zaleca się stosować zamiast używanego dotychczas w literaturze dotyczącej planowania zapotrzebowania materiałowego terminu "plan produkcji".
MPS

Master Production Schedule

Zob. główny harmonogram produkcji.
główny planista

master scheduler

Planista odpowiedzialny za przygotowanie i aktualizację głównego harmonogramu produkcji.
główny plan techniczny

master engineering plan

Plan wysokiego poziomu ogólności zawierający terminy opracowywania nowych konstrukcji i istotnych modernizacji już produkowanych wyrobów.
główny plan produkcji

master manufacturing plan

Plan wysokiego poziomu ogólności zawierający informacje na temat: wielkości produkcji w mierniku ogólnym (najczęściej finansowym) z jej rozłożeniem w czasie, asortymentu produkcji, zmian w zakresie potencjału i siły roboczej. Stanowi podstawę do opracowywania planów szczegółowych przedsiębiorstwa.
główny plan marketingowy

master marketing plan

Plan wysokiego poziomu ogólności, ukazujący działania promocji rynkowej, programy dotyczące reklamy, zmiany dotyczące dystrybucji oraz inne strategie marketingowe.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj