logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

PARTNER PORTALU:

A+ A A-

Słownik logistyczny

Szukaj w słowniku
Efektywna Obsługa Klienta

Efficient Consumer Response

1. Wspólna inicjatywa partnerów handlowych mająca na celu optymalizowanie różnych aspektów zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania popytem w celu kreowania korzyści dla klienta, takich jak: niższe ceny, większa różnorodność produktów, lepsza dostępność produktów.
2. Koncepcja prowadzenia biznesu zakładająca bliską współpracę partnerów łańcucha dostaw dla wspólnego ograniczania zbędnych kosztów i zwiększania zysków.
obsługa klienta

customer service

Zespół działań realizowanych od momentu złożenia zamówienia do momentu dostarczenia towarów, których celem jest zaspokojenie wymagań klienta w dłuższym okresie.
poziom obsługi klienta

customer service level

1. Miara odpowiadająca wymaganym warunkom, w jakim mogą być realizowane zamówienia klienta, przy normalnych - akceptowanych przez rynek - warunkach dostawy.
2. Parametr stosowany w modelu służącym do wyliczeń zapasów bezpieczeństwa, wyrażający strategię wobec akceptowanego ryzyka, że zamówienie klienta może napotkać na sytuację braku zapasów.
e-obsługa

e-fulfilment

Część e-biznesu, która ma na celu w sposób efektywny i skuteczny integrować procesy, zadania i funkcje realizowane wewnątrz firmy powstające w chwili złożenia zamówienia przez klienta i trwające aż do momentu dostarczenia zamówionego towaru lub usługi.
obsługa zamówienia klienta

customer order servicing

Wszystkie czynności realizowane w związku z zamówieniem klienta, od momentu wpłynięcia zapytania do momentu wysyłki gotowego wyrobu (z wyłączeniem fizycznego wykonania wyrobu).
ocena zyskowności klienta

Customer Account Profitability - CAP

Technika używana przez dostawców do pomiaru zyskowności obsługi partnerów handlowych. Wszystkie koszty oraz przychody są liczone wobec generującego je klienta.
zapas zabezpieczający

safety stock

Zapas służący łagodzeniu efektów różnic między przewidywanym zapotrzebowaniem w cyklu dostawy. Przy jego obliczeniu brany jest pod uwagę poziom obsługi klienta, losowość zmian zapotrzebowania i cyklu dostawy. Zob. poziom obsługi klienta.
serwis dostawcy

delivery service

Obsługa klienta od momentu złożenia zamówienia do momentu dostarczenia produktu. Najważniejszymi, kluczowymi cechami tej obsługi są: dostępność produktu, czas całkowity cyklu zamówienie/dostawa, wymiana informacji/dokumentacji.
ECR

Efficient Consumer Response

Zob. Efektywna Obsługa Klienta.
logistyka na poziomie światowym
Sposób działania polegający na szybkim i efektywnym stosowaniu najlepszych praktyk
w zakresie logistyki. Wspólnymi cechami tych praktyk, a więc i wyróżnikami logistyki na poziomie światowym są:
- taka organizacja procesów logistycznych, która nie tylko zapewnia wysoki poziom obsługi, ale gwarantuje dostosowanie sposobu realizacji tych procesów do indywidualnych potrzeb klientów;
- działanie sfery logistycznej umożliwia nawiązywanie bliskich związków i stałej współpracy z dostawcami i odbiorcami;
- działanie sfery logistycznej jest silnie związane z wykorzystaniem technologii informatycznych dla zastąpienia zapasów i przepływu materiałów przepływem informacji.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj