Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Łukasiewicz - PIT zainaugurował działalność Branżowego Punktu Kontaktowego Transformacji Cyfrowej - we współpracy z Horyzontalnym Punktem Kontaktowym Polska Zachodnia

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny zainaugurował działalność Branżowego Punktu Kontaktowego Transformacji Cyfrowej (BPK TC). Celem jest zapewnienie wsparcia polskim instytucjom w aplikowaniu do programu Horyzont Europa. W trakcie inauguracji, która odbyła się w połowie czerwca tego roku, podpisano list intencyjny z Horyzontalnym Punktem Kontaktowym (HPK) Polska Zachodnia.

Happy Pack automatyzuje dostawy przesyłek kurierskich

Firma Happy Pack opracowała autorskie oprogramowanie ułatwiające działanie multikurierskich punktów prowadzonych przez sklepy czy placówki usługowe. Na rozwój projektu Happy Pack chce pozyskać środki od inwestorów społecznościowych. Właśnie trwa emisja akcji o wartości 1 mln zł, prowadzona we współpracy z platformą Beesfund.

Dostawy do punktów odbioru to mniej zwrotów w e-commerce

Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej aż 84% konsumentów w Polsce robi zakupy w Internecie. Co ciekawe, 97 proc. z nich zakłada możliwość zwrotu przy zakupach on-line. Ich sprawna obsługa jest dziś ważnym elementem e-handlu, zwłaszcza w sektorze modowym, gdzie darmowe zwroty czy długi czas na zwrot towaru są dziś standardem.

Z etykietą

Polscy samorządowcy wizytują europejskie strefy czystego transportu

Strefy Czystego Transportu stają się faktem. Niektóre miasta w Polsce zapowiedziały ich wdrożenie, w innych prowadzone są już konsultacje społeczne w tym zakresie. PSPA we współpracy z polskimi samorządami chce promować najlepsze praktyki wdrażania stref. Dlatego organizuje wyjazd studyjny samorządowców do miast w Europie, w których strefy z sukcesem funkcjonują.

Żabka testuje technologie smart

W Żabce Smart, działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Ta wyjątkowa Żabka „komunikuje się” z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz „wykonuje” za nich niektóre czynności. Czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii czy komunikacja na słuchawki uwalniają ich czas, pozwalają skupić się na obsłudze klienta, a przy tym są przyjazne dla planety. Po przeanalizowaniu wyników osiągniętych przez sklep, Żabka wybierze najbardziej efektywne rozwiązania i zaadaptuje je w większej liczbie należących do sieci placówek. To kolejny krok w realizacji strategii franczyzocentryczności, zgodnie z którą sieć tworzy innowacyjne rozwiązania pomagające przedsiębiorcom prowadzić lokalny biznes.

Platformy low-code sposobem na oszczędną transformację cyfrową

Tempo cyfryzacji byłoby jeszcze szybsze, gdyby nie ogromne braki programistów. Już teraz 2 na 3 projekty mają opóźnienia. Realnym wsparciem okazują się być platformy ułatwiające tworzenie aplikacji osobom niebędącym programistami – low-code i no-code. Gartner przewiduje, że do 2025 roku aż 70 proc. nowych aplikacji opracowywanych przez przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywać rozwiązania low-code i no-code (dla porównania, udział ten w 2020 roku wyniósł poniżej 25 proc.).

Subskrybuj to źródło RSS