Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Allegro transgranicznie

Allegro uruchamia swoją anglojęzyczną usługę, umożliwiając klientom i sprzedawcom z UE (Oferta obejmuje poza Polską 24 kraje UE, wyłączając Maltę i Cypr.) dostęp do jednej z dziesięciu największych witryn e-commerce na świecie. Klienci będą teraz mogli wyszukiwać i kupować towary na Allegro w języku angielskim oraz płacić w euro, a Allegro za pośrednictwem swoich partnerów wspomoże sprzedawców w obsłudze zarówno dostaw międzynarodowych jak i płatności.

Licznik elektromobilności: rośnie liczba stacji ładowania w Polsce

Według danych z końca stycznia 2022 r., w Polsce było zarejestrowanych 39 328 samochodów osobowych oraz 1 738 samochodów użytkowych z napędem elektrycznym. W styczniu ich liczba zwiększyła się odpowiednio o 1 451 szt., tj. o 88% w pierwszej grupie i o 81 szt. czyli o 145% w drugiej, w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

Usługi oparte na technologii blockchain debiutują w sektorze e-commerce. Allegro wdraża trwały nośnik od Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR)

Allegro, największa platforma e-commerce w Polsce, wdrożyła usługę trwałego nośnika, dostarczaną przez KIR. Rozwiązanie bazujące na technologii blockchain i macierzy WORM (Write Once, Read Many) jest wykorzystywane w komunikacji o nowościach i zmianach wprowadzanych w regulaminie Allegro oraz do przechowywania jego kolejnych wersji. Gwarantuje to klientom niezmienność i niezaprzeczalność tych dokumentów. Jest to pierwsze zastosowanie trwałego nośnika w obszarze handlu internetowego.

Z etykietą

Żabka Nano – autonomiczne zakupy dzięki sztucznej inteligencji

Grupa Żabka jest obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie – uruchomiła 25 sklepów wspieranych przez sztuczną inteligencję, o nazwie Żabka Nano. Innowacyjny koncept, pozwalający na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.

Prognozy CBRE na rok 2022 dla handlu i dostaw

W ciągu 18 miesięcy pandemii wielokrotnie mieliśmy do czynienia z ograniczeniami w handlu stacjonarnym. To spowodowało, że mocno rozwijał się i zmienił e-commerce, w tym magazyny i łańcuchy dostaw. Rosło zapotrzebowanie na przestrzeń operacyjną, konieczne były zmiany w podejściu do zapasów i zwrotów produktów oraz rozwój technologii. Eksperci CBRE analizują kluczowe trendy, z którymi mieliśmy do czynienia oraz te, które jeszcze przed nami.

Subskrybuj to źródło RSS