Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Eksperci podsumowują sytuację na rynku magazynowym

Po pełnym sukcesów 2021 roku, rynek magazynowy nadal nie zwalnia tempa. Obok wielkiej piątki, na celownikach deweloperów pojawiają się nowe, dobrze skomunikowane, lokalizacje. Rozwój sektora e-commerce wciąż napędza budowę kolejnych obiektów, bardziej ekologicznych i przyjaznych dla pracowników. Wyzwaniem dla rynku mogą stać się natomiast rosnące koszty budowy, kurczące się banki ziemi oraz utrudniony dostęp do pracowników magazynowych.

Dominacja małych parków handlowych i nowych magazynów handlowych

Prawie pół miliona mkw. powierzchni handlowej zostało oddane do użytkowania w ramach wszystkich formatów handlowych w 2021 roku, w co wliczyć należy 45 nowych i 12 rozbudowanych obiektów. Podaż netto zwiększyła się o 370 tys. mkw., co spowodowane jest wycofaniem z rynku prawie 130 tys. mkw. powierzchni handlowej. W czwartym kwartale odbyło się najwięcej otwarć, co widoczne jest w niemal 50% wzroście nowej podaży, rozłożonym na okres październik-grudzień.

Volkswagen Poznań uruchamia automatyczny magazyn mniejszych podzespołów samochodowych

Budowa automatycznego magazynu mniejszych części i podzespołów w hali 44 była ostatnim etapem w realizacji pełnego wykorzystania nowych powierzchni logistycznych stworzonych na potrzeby uruchomienia produkcji modelu Volkswagen Caddy 5. Inwestycje rozpoczęto w styczniu 2021r., a już po dwunastu miesiącach nowy magazyn pracował z pełną mocą.

Kolejny efekt współpracy PKP CARGO i Siemens Mobility

Firmy Siemens Mobility i PKP CARGO – największy kolejowy operator towarowy w Polsce i drugi w Europie - podpisały umowę na zakup 5 lokomotyw Vectron MS wraz z 8-letnią usługą pełnego utrzymania. To najnowocześniejsze w Europie pojazdy mogące przekraczać kolejowe granice bez zatrzymania. Łącznie flota PKP CARGO będzie liczyć 25 takich wielosystemowych lokomotyw. Dostawy planowane są w pierwszym kwartale 2023 r.

Port Gdynia z bezpiecznym dostępem dla coraz większych statków

Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisano umowę na realizację zadania pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”. Przedsięwzięcie zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.

Subskrybuj to źródło RSS