Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

FedEx otworzył nowy hub w porcie lotniczym Mediolan-Malpensa we Włoszech

FedEx Express otwiera nowy hub na Europę południową, zlokalizowany na lotnisku Mediolan-Malpensa. Opierając się o dotychczasową obecność i ponad 30-letnie doświadczenie zdobyte na rynku włoskim, firma stawia kolejny milowy krok w rozwoju na terenie Europy, aby jeszcze lepiej spełniać rosnące potrzeby nie tylko włoskich, ale również europejskich przedsiębiorstw i klientów indywidualnych.

Zielona logistyka górą - nowy eko-terminal w polskiej sieci DB Schenker

W nowym terminalu logistycznym DB Schenker w Zielonej Górze spotkali się klienci firmy, przedstawiciele lokalnych władz i instytucji oraz uczelni wyższych. Była to okazja do dyskusji na temat współpracy biznesu z otoczeniem. Uczestnicy spotkania mogli też przekonać się, jak wygląda codzienna praca w ekologicznym terminalu cross-dockingowym.

Poczta Polska zaprasza startupy do współpracy

Poczta Polska rozpoczyna nabór firm z innowacyjnymi rozwiązaniami w ramach projektu „GammaRebels powered by Poczta Polska”. Celem działań jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami Poczty Polskiej. Finansowanie zapewnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach rządowego programu Start In Poland.

Szkoła Gospodarki Cyfrowej zaprasza na warsztaty z handlu transgranicznego

30 marca br. w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się warsztaty z zakresu handlu transgranicznego w ramach prowadzonej przez e-Izbę Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Program warsztatów został opracowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach z branży e-commerce, którzy rozważają ekspansję na zagranicznych rynkach, jak i tych, którzy już prowadzą sprzedaż transgraniczną. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Obowiązek GTIN dla polskich sklepów internetowych

Od 14 lutego 2017 roku lider internetowy - firma Google - wprowadza obowiązek znakowania produktów umieszczonych w Google Adwords oraz Google Shopping numerem GTIN - czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Obowiązek dotyczy wszystkich produktów, jakie posiadają numery GTIN nadane przez organizację GS1.  E-sklepy, które dotychczas nie wykorzystywały numeru GTIN, będą musiały dostosować strukturę produktów do nowych obowiązków, gdyż produkty, które nie będą posiadały tego popularnego identyfikatora, będą od 14 lutego 2017 roku przez narzędzia Google odrzucane. Z pomocą sklepom internetowym przychodzi organizacja GS1 Polska, która uruchomiła pilotażowy projekt platformy informacji o produktach ProduktyWSieci.gs1.pl. Poprzez platformę można zweryfikować bazy danych sklepów internetowych w kontekście poprawności numeru GTIN i nie bać się problemów z pozycjonowaniem sklepu i jego produktów w Google.

Pierwsze seryjne modele nowego Solarisa Urbino 10,5 znalazły nabywców

Premiera z 2016 w klasie MIDI - nowy Solaris Urbino 10,5 - został zakupiony przez dwóch europejskich przewoźników. Pierwszym z nich jest austriacka firma Postbus, która zdecydowała się na trzy sztuki nowego Urbino o długości dziesięciu i pół metra. Z kolei wielkopolskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „Komorniki” Sp. z o.o. w styczniu podpisało z Solarisem umowę na dostawę dwóch nowych Urbino 10,5, a także sześciu nowych Urbino 12.

DTW Logistics rozwija linie drobnicowe do Włoch

DTW Logistics, polski operator logistyczny o zasięgu międzynarodowym, specjalizujący się w logistyce kontraktowej oraz transporcie i spedycji międzynarodowej, od nowego roku zwiększył częstotliwość połączeń swojej linii drobnicowej na trasie Polska - Włochy. Firma zapowiada też rozwój regularnych transportów drobnicowych do kilku innych krajów Europy Zachodniej.

Subskrybuj to źródło RSS