Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Świadectwo pochodzenia towaru przy odprawie celnej

Rośnie eksport produktów rolno-spożywczych z Polski. Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa “w minionym roku przedsiębiorcy sprzedali za granicę towary o rekordowej wartości ponad 51 mld euro, to o ponad o 8 proc. wyższą niż rok wcześniej.” Wciąż jednak nie wszystkie firmy radzą sobie z procedurami. – Branża spożywcza musi dokładnie wiedzieć, jak prawidłowo określać pochodzenie produktu, by przejść bez przeszkód każdą odprawę celną. Nieprawidłowe podanie kraju pochodzenia towaru może skutkować postępowaniem karno-skarbowym, a w konsekwencji nałożeniem kar na producenta – komentuje Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Firmy spedycyjne odczuwają pogorszenie koniunktury

Zaniżanie stawek przez konkurencję, rosnące koszty prowadzenia działalności i malejąca liczba zleceń to główne bolączki firm z sektora spedycji – wynika z badania Transcash przeprowadzonego wśród przedstawicieli branży. Są one pokłosiem szerzej zakrojonych problemów trapiących cały sektor TSL, wśród których na szczególną uwagę zasługuje wpływ sytuacji geopolitycznej na jego kondycję.

Kalkulator śladu węglowego inwestycji dla przedsiębiorców

EFL kontynuuje ekoofensywę i udostępnia nowe narzędzie w ramach projektu Greenify. Każdy przedsiębiorca może skorzystać z bezpłatnego kalkulatora śladu węglowego dostępnego na stronie www.efl.pl,oszacować i porównać wielkość emisji gazów cieplarnianych pojazdów maszyn i urządzeń lub poziom ich redukcji dzięki wykorzystaniu OZE (Odnawialne Źródeł Energii).. EFL w pierwszej połowie 2023 roku sfinansował zielone aktywa o łącznej wartości niemal 145 mln zł, co plasuje go w trójce największych leasingodawców. Co więcej, spółka jest liderem finansowania instalacji fotowoltaicznych z 16 proc. udziałem w rynku.

Eksperci komentują 2024 rok w branży spedycyjnej

Dalszy wzrost kosztów, napędzany zmianami w przepisach i słabą koniunkturą, będzie jednym z najważniejszych wyzwań dla branży TSL w 2024 roku – tak przewidują spedytorzy. Obawom o utrzymanie budżetów w ryzach towarzyszyć będzie konieczność inwestycji w technologie i ekologię oraz niepokoje związane z dynamiczną sytuacją geopolityczną. Odbicie przynieść może druga połowa roku, ale przedstawiciele branży są ostrożni w swoim optymizmie.

Subskrybuj to źródło RSS