Z powodu wyczerpania dotychczasowych możliwości nadawania numerów w krajowym katalogu towarów o zmiennej ilości GS1 Polska, wybrano nowy dodatkowy prefiks 21 do identyfikacji takich produktów. Obecnie w Polsce do zastosowań ogólnokrajowych dla jednostek detalicznych z wykorzystaniem numeru produktu z katalogu towarów o zmiennej ilości obowiązują następujące prefiksy: 23 i 26 dla kodu z ceną oraz 27, 25 i 21 dla kodu z masą.
Pana doświadczenie w zarządzaniu logistyką jest bogate - najpierw sieć Biedronka, teraz branża
beauty. To bardzo odmienne łańcuchy dostaw. Co Pan sądzi o wprowadzaniu systemu kodów kreskowych jako globalnego rozwiązania? -
komentarz Marcina Dopierały, Dyrektora Logistyki i Łańcucha Dostaw sieci Hebe oraz Przewodniczącego Rady GS1 Polska
W firmie transportowej zdarzyła się taka sytuacja - dwóch kierowców (doświadczony oraz nowy, który odbywał praktyki) rozpoczęło pracę o godzinie 7.00 (czas włożenia tarczy do tachografu), jeżdżąc z transportem do godziny 14.00 (czas zjazdu do bazy). Po tym czasie kierowcy się rozdzielili - jeden ruszył do miasta, drugi został na miejscu, realizując załadunek.
Co w takiej sytuacji powinno się zrobić z tarczą w tachografie? Czy dopuszczalna jest sytuacja, w której kierowca, który wyjechał do miasta, wraca po dwóch godzinach i kontynuuje załadunek innym pojazdem? Czy dopuszczalne jest rozdzielanie kierowców, którzy zaczynają pracę w załodze dwuosobowej?