Między 9 a 13 kwietnia 2018 r. odbędzie się cykl bezpłatnych webinariów o kodach kreskowych. Webinaria GS1 to okazja do zdobycia podstawowej wiedzy o kodach kreskowych w zaledwie godzinę i to bez ruszania się od komputera, tabletu czy smartfona.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie GS1 Polska.
Zakaz odpoczynku w kabinie ciężarówki obowiązuje już od kilku miesięcy w krajach europejskich. Dla tysięcy kierowców i właścicieli firm transportowych funkcjonujący przepis jest źródłem sporych problemów. Kary od 60 euro dla kierowcy i 180 dla przedsiębiorcy za każdą godzinę odpoczynku w ciężarówce do nawet 1500 euro za cały 45-godzinny odpoczynek to poważne obciążenie budżetu. Czy jest coś, co mogłoby uspokoić nieco panikę wśród polskich kierowców, przejeżdżających z transportem przez kraje europejskie? -
odpowiada Mariusz Hendzel, ekspert kancelarii transportowej ITD - PIP.
W trakcie wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych rzeczy kierowcy często borykają się z problemem braku infrastruktury parkingowej. W przypadku, gdy chcą oni w pełni wykorzystać dostępny czas jazdy zdarza się, iż ze względu na brak dostępu do parkingu dopuszczają się naruszeń.
Czy w powyższym zakresie kierowca może powołać się na art. 12 rozporządzenia 561/2006? Jakie kary przewidziane są za wskazane naruszenia?