Zaloguj się

WIEDZA: e-gospodarka

O potrzebie uświadamiania społeczności akademickiej w sferze ochrony praw własności intelektualnej

Mianem własności intelektualnej określa się rozmaite rezultaty intelektualnej działalności człowieka czyli, ogólnie rzecz ujmując, tzw. „dobra niematerialne”. Przedmioty tej działalności są zgrupowane w obrębie dwóch obszarów: własność przemysłowa oraz własność autorska. Pośród przedmiotów własności przemysłowej wymienia się w szczególności: wynalazki, znaki towarowe, wzory przemysłowe i użytkowe, oznaczenia geograficzne. Przedmiotami własności autorskiej z kolei są utwory literackie, filmy, utwory muzyczne, rzeźby, fotografie, artykuły (także niniejszy), monografie i inne. Ogólnie rzecz biorąc, wśród przedmiotów własności przemysłowej można wyróżnić takie, które rozszerzają stan techniki (np. wynalazki), oraz takie, które nie przyczyniają się do postępu technicznego, pozwalając jedynie na indywidualizację produktu lub przedsiębiorcy (np. znaki towarowe).

Wykorzystanie mechanizmów lokalizacji urządzenia mobilnego w oparciu o Google App Inventor

Inżynieria sterowana modelami zaistniała w wielu dziedzinach wytwarzania oprogramowania, w tym też w dziedzinie tworzenia aplikacji mobilnych. Firma Google Inc. opracowała narzędzie pozwalające w przystępny sposób modelować aplikacje mobilne na platformę Android.

Instytuty badawcze, polityka innowacje, unia europejska

Referat dotyczy problematyki związanej z funkcjonowaniem instytutów badawczych. Artykuł porusza kwestię roli zadań resortowych placówek badawczych po okresie transformacji ustrojowej. W referacie opisano udział organizacji badawczych w projektach unijnych, ich współpracę z przedsiębiorstwem, również możliwości kształcenia wykwalifikowanej kadry specjalistów.

System informatyczny, optymalizacja, monitoring

Artykuł prezentuje sposób rozwiązania problemu nadzorowania zajętości miejsc parkingowych dowolnej instytucji. Dysponując bardzo dużą liczbą miejsc parkingowych nie jesteśmy w stanie określić, czy w danym momencie są jeszcze wolne miejsca i gdzie one są, czy już ich nie ma. Nie wiemy ile osób korzysta z parkingu i czy są to osoby uprawnione do korzystania z niego, czy też przypadkowe osoby. Może się okazać, że parking w określonych godzinach pracy jest pusty. Zrealizowana aplikacja internetowa pozwala na całkowitą kontrolę pojazdów wjeżdżających oraz opuszczających parking.

Hałas drogowy, zabezpieczenia akustyczne

W artykule przedstawiono analizę ekonomiczno-techniczną różnych typów rozwiązań zabezpieczeń wibroakustycznych na przykładzie węzła drogowego zlokalizowanego na głównej drodze wlotowej do aglomeracji miejskiej. Zaproponowano zabezpieczenia wibroakustyczne, dla których wykonano ocenę prognozowanych oddziaływań na klimat akustyczny w środowisku. Określono dla nich wskaźniki skuteczności działań ochrony środowiska przed hałasem oraz wykonano analizę ekonomiczną. Porównano i oceniono wybrane rozwiązania z punktu widzenia oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny w środowisku. Analizę przeprowadzono przy przyjętych przez inwestora rozwiązaniach technicznych i lokalizacyjnych, ze szczegółowością i dokładnością odpowiednią do posiadanych danych i założeń zawartych w koncepcjach oraz w projekcie budowy analizowanego węzła.

Zagospodarowanie odpadów, rozwój zrównoważony.

Artykuł przedstawia problem logistyki gospodarowania odpadami w aspekcie nowych uregulowań prawnych. Zgodnie ze zmienionym ustawodawstwem to gmina stanie się właścicielem odpadów i będzie zobowiązana do ich transportu, składowania i unieszkodliwiania. Wprowadzone zmiany są zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju i wymagają tworzenia regionów gospodarowania odpadami przez województwa.

Marketing mix elementy marketingu mix strategia marketingowa,, usługi turystyczne

W artykule skoncentrowano się na jednym z obszarów marketingu, a mianowicie na koncepcji marketingu mix. Zwrócono uwagę na konieczność opracowania optymalnej strategii marketingu mix w zakresie usług turystycznych. W dalszej części opracowania przedstawiono instrumenty wchodzące w skład kompozycji marketingowej obejmującej także personel. W końcowej części artykułu zamieszczono wnioski.
Subskrybuj to źródło RSS