Zaloguj się

WIEDZA: edukacja

Wykorzystanie komputerowego systemu pomiarowego do badania silnika jednofazowego

Badania 1-fazowego silnika indukcyjnego mają na celu wyznaczenia charakterystyk pracy w jego trzech stanach: próbie biegu jałowego, próbie zwarcia ustalonego oraz próbie obciążenia. Na podstawie zrealizowanych pomiarów można obliczyć parametry modelu matematycznego silnika indukcyjnego, które mogą posłużyć do symulacji jego pracy. Artykuł przedstawia proces wykonywania pomiarów przy badaniu 1−fazowego silnika, do celu którego wykorzystano system komputerowy oparty o technologię zdalnego wykonania skryptu ZWS.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców

System szkolenia kandydatów na kierowców, jak również reedukacji kierowców w Polsce nie jest skuteczny, co pokazują statystyki wypadków drogowych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy są niskie kwalifikacje kadry szkolącej. Polskie prawo nie stawia wygórowanych wymagań osobom ubiegającym się o wykonywanie zawodu instruktora lub wykładowcy. Stąd zrodził się pomysł jakościowej zmiany tego stanu rzeczy poprzez realizację ogólnokrajowego projektu „Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców”, finansowanego z programu PO KL, działanie 2.1. W referacie przybliżono cel i przewidywane efekty realizacji projektu.

Proces szkolenia kandydatów na kierowców - wymagania bezpieczeństwa ruchu drogowego

Proces edukacji w ruchu drogowym angażuje kursantów i instruktorów nakładając na nich określone, konieczne umiejętności do wypełnienia zadania. Artykuł zawiera ocenę szkolenia teoretycznego i praktycznego na kategorię B prawa jazdy dokonaną przez młodych, początkujących kierowców. Przedstawiono także profil psychologicznych wymagań i przydatnych istotnych cech do prawidłowego wykonywania zawodu instruktora.

Symulatory w nauczaniu procedur związanych z eksploatacją silników lotniczych na przykładzie silnika pt6a-25c

W procesie kształcenia personelu latającego oraz personelu technicznego istnieje szeroki zakres tematyki, w nauczaniu której konieczna jest znajomość wyposażenia kabiny. W dotychczasowym ujęciu realizacji tej tematyki w procesie dydaktycznym wiązało się to z koniecznością wykorzystania samolotu, a więc ograniczeniami możliwości jego wykorzystania w procesie szkolenia praktycznego. Możliwości zastosowania narzędzi do projektowania, montażu i realizacji interaktywnych aplikacji w procesie kształcenia zostały dostrzeżone i wykorzystane w nauczaniu czynności związanych z uruchomieniem silnika w oparciu o tzw. wirtualną kabinę statku powietrznego (virtual cocpit). Zaadaptowano procedury czynności realizowanych na silniku przez pilota do stworzenia interaktywnych aplikacji, a następnie stworzono symulator procedur eksploatacyjnych silnika PT6A-25C.

Wirtualny system programowania zdarzeń w laboratoriach dydaktycznych

W artykule przedstawiono propozycję włączenia systemu komputerowego do wykonywania zadań w rozproszonych sieciach transmisji danych. Ważnym elementem projektu było opracowanie aplikacji dedykowanych do komunikacji w sieciach LAN i WAN. Wprowadzono pojęcia określające podstawowe funkcje systemu i jego wdrożenia. Proponowany system może obsługiwać wirtualne laboratoria dydaktyczne z elementami kształcenia na odległość (e-learning).

Współczesne metody uczenia się ludzi dorosłych i ich wykorzystanie w edukacji bezpieczeństwa ruchu drogowego

Współczesna edukacja musi sprostać szybkim zmianom zachodzącym w wielu dziedzinach życia, jak również w zakresie filozofii nauczania. Zmiany w edukacji, w tym w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego, są nieuniknione, a ich zwiastunem są m.in. nowe poglądy na temat uczenia się. W artykule zaprezentowano wybrane metody uczenia się osób dorosłych oraz ich zastosowanie w edukacji brd.

Planowanie strategii uczelni wyższej przy wykorzystaniu koncepcji strategicznej karty wyników

W artykule przedstawiono problem wykorzystania koncepcji strategicznej karty wyników (SKW) w procesie planowania strategii wyższej uczelni. Dla zachowania zbieżności strategicznej całej uczelni niezbędne jest przeprowadzenie procesu kaskadowania SKW. Dlatego planowanie rozpatrywane powinno być jako przygotowanie i zaprojektowanie ram kart wyników w postaci celów oraz mierników ich realizacji dla niższego poziomu zarządzania uczelnią wyższą.
Subskrybuj to źródło RSS