Zaloguj się

WIEDZA: edukacja

Instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców

W referacie omówiono proces dobrowolnej certyfikacji instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców, prowadzonej przez jednostkę certyfikująca osoby, a posiadającą akredytacje Polskiego Centrum Akredytacji (PCA). Certyfikacja prowadzona jest w oparciu o normę PN-EN ISO/IEC 17024:2004„Ocena zgodności - Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”. W referacie przedstawiono proces szkolenia, w tym jego program oraz przebieg egzaminowania instruktorów. Omówiono specyfikę kształcenia dorosłych osób oraz wynikające z tego problemy. Oszacowano wpływ prowadzonej certyfikacji instruktorów na wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Wykorzystanie komputerowego systemu wspomagania obliczeń maple w edukacji matematycznej studentów uczelni technicznych

W artykule zostały zaprezentowane możliwości zaimplementowanych w program Maple narzędzi do rozwiązywania równań różniczkowych i ich układów. Równania różniczkowe liniowe i pewne typy równań nieliniowych można rozwiązać podając dokładne ich rozwiązanie w postaci jawnej lub uwikłanej, pozostałe zaś można rozwiązać stosując metody przybliżone. Spośród metod podających dokładne rozwiązanie omówione zostały dwie metody, jedna wykorzystująca gotowe komendy dostępne w programie Maple, a druga, to „metoda krok po kroku“. Z metod przybliżonych przedstawione zostały te, które podają rozwiązanie analityczne bądź numeryczne zagadnienia początkowego.

Wspomagające nauczanie mde

Nauczanie inżynierii oprogramowania, wymaga poszukiwania nowych narzędzi, technologii i metodyk oraz sposobów ich wydajnego wykorzystania w kontekście wymagań rynku komercyjnego oraz potrzeb współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Doskonalenie jakości kształcenia w zakresie eksploatacji okrętowej broni rakietowej i artylerii

Standardy życia oraz pracy w krajach rozwiniętych - w tym również w Polsce, szczególnie po wstąpieniu do Unii Europejskiej - wymagają odpowiednio dobrego przygotowania młodych ludzi, kształconych w uczelniach wyższych do skutecznego, satysfakcjonującego wypełniania funkcji i zadań wynikających z ról społecznych i zawodowych, do których się przygotowują. Od studiującej młodzieży wymaga to osiągania w procesie kształcenia określonego poziomu wiedzy i umiejętności oraz kształtowania odpowiednich postaw. W literaturze przedmiotu - za F. Januszkiewiczem - można odnaleźć twórczą rolę instytucji edukacyjnych. Należy zauważyć, że szkoły (uczelnie) zostały stworzone po to, by rozwijać osobowość (…). Z każdego etapu kariery szkolnej uczący się powinien wychodzić duchowo bogatszy, osobowościowo bardziej wszechstronny, zawodowo sprawniejszy, życiowo bardziej zaradny, lepiej wyposażony w umiejętności skutecznego działania i osiągania zamierzonych celów, bardziej spolegliwy i nastawiony ku ludziom.

E-politechnika - narzędzie wspomagające proces dydaktyczny w szkole wyższej

E-politechnika, elektroniczna platforma komunikacji Politechniki Radomskiej ze społecznością regionu umożliwi komunikację społeczności Uczelni przy użyciu Internetu. Wdrożenie tego systemu zostanie przeprowadzone w Politechnice Radomskiej w roku 2011. W artykule przedstawiono przepływ danych pomiędzy systemami składowymi oraz wskazano na rozwój komunikacji on-line ze studentami.

Analiza technik oraz aplikacje skalowania pomiaru jakości usług edukacyjnych

Badanie jakości kształcenia uczelni jest procedurą całkiem nową, nawet w krajach Europy Zachodniej i w dalszym ciągu wymagającą nowych rozwiązań. Podnoszenie jakości usług edukacyjnych staje się dla wszystkich uczelni głównym wyzwaniem w dążeniu do zagwarantowania poziomu w ramach zasad Procesu Bolońskiego. W mierzeniu jakości kształcenia wykorzystuje sie różnorodne metody i skale pomiarowe. Artykuł przedstawia kompleksową analizę różnych technik skalowania wykorzystywanych w ocenie jakości usług edukacyjnych.

Subskrybuj to źródło RSS