Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Rosnąca rola opakowań w logistyce

Blisko 90% wszystkich produktów wytwarzanych w świecie wymaga stosowania opakowań. Ich powiązania z nowoczesną techniką i organizacją obrotu, wpływ na wykorzystanie pojemności magazynów i środków transportu oraz zabezpieczenie jakości produktów każą zwracać na nie szczególną uwagę.

Koszty logistyczne we współczesnej gospodarce - cz. 1

Koszty logistyczne we współczesnej gospodarce - cz. 2

Problem kosztów logistycznych, jak również różne aspekty zmian jakościowych w obszarze logistyki mające wpływ na wysokość tych kosztów, podnoszone są w opublikowanym w Brukseli 15 lutego 2007 roku przez Europejską Komisję Gospodarczą i Społeczną dokumencie zatytułowanym "Stanowisko EKGiS na temat Europejskiej polityki logistycznej".

E-logistyka na morskim terminalu kontenerowym

W 2006 roku największy na świecie terminal kontenerowy - port Singapur - obsłużył prawie 25 mln kontenerów. Drugi co do wielkości port, Hong Kong, ponad 1,5 mln TEU mniej. W tym samym czasie gdyńskie terminale kontenerowe - Baltic Container Terminal (BCT) i Gdynia Container Terminal (GCT) - około 480 000 TEU. Każdego dnia na przykład bramę BCT przekracza średnio ponad 1 000, a Singapuru - 68 000 TEU. Na rzecz każdego z kontenerów na terminalu wykonywane są liczne usługi; takie, jak na przykład:
- podjęcie/złożenie kontenera na placu składowym
- składowanie
- przeładunek w relacji środek transportu (lądowego, morskiego) - plac składowy i odwrotnie
- usługi rzeczoznawstwa i kontroli ładunków (na przykład kontrola sanitarna, weterynaryjna, jakościowa)
- czynności związane z procedurami celnymi
- formowanie i rozformowywanie kontenera
- składowanie i obsługa pustych kontenerów (na przykład fumigacja, naprawy).

Logistyka niedoceniany filar rozwoju gospodarki

O współczesnych trendach w europejskiej i polskiej logistyce oraz e-biznesie rozmawiamy z Dyrektorem Instytutu Logistyki i Magazynowania, dr. inż. Grzegorzem Szyszką.

Subskrybuj to źródło RSS