Hybrydowy model do szybkiej oceny bezpieczeństwa statku w czasie katastrofy na morzu
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia
W badaniach (naziemnych i w locie) statków powietrznych nowo opracowywanych, modernizowanych i wytwarzanych seryjnie mogą wystąpić czynniki negatywnie wpływające na skuteczność i efektywność ich realizacji. Złożoność procesów i szeroki zakres zagadnień badań wymaga opracowania optymalnego programu badań uwzględniającego m.in. aspekty organizacyjne, techniczne, warunki klimatyczne i geograficzne czy też związane z wyszkoleniem personelu badawczego.
Przedmiotem artykułu jest naświetlenie metod wspomagających eksploatacje statków powietrznych w oparciu o najnowsze koncepcje systemowe i informatyczne. System Informatycznego Wsparcia Eksploatacji Samolotu Wielozadaniowego „F-16/D BLOK 52+ ” wdrożony w Siłach Powietrznych RP jest narzędziem umożliwiającym usprawnienie przypływu informacji jak i dowolne ich wykorzystanie celem optymalizacji procesu eksploatacji statków powietrznych.