Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Management accounting in business logistics

Logistics business will still constitute an area where it is possible to achieve a significant cost savings, an activity which has enormous potential impact on customer satisfaction and marketing weapon that can be effectively used for competitive advantage.

Badanie termowizyjne mostków ciepła w nadwoziach chłodniczych

W artykule przedstawiono przykładowe wyniki badań nadwozi chłodniczych kamerą termowizyjną. Wykonano badania termowizyjne kilkuset zabudów chłodniczych, rejestrując występujące w nich mostki cieplne [1,2]. Utworzono z uzyskanych zdjęć, katalog pozwalający proponować ulepszenia w zakresie konstrukcji, technologii wykonania (montażu), oraz ocenę stopnia uszkodzeń eksploatacyjnych i zakresy napraw uszkodzeń u wielu wytwórców zabudów chłodniczych.

Wybrane zadania symulacji komputerowych w transporcie

Praca dotyczy wybranych zadań z dynamiki analitycznej i dynamiki konstrukcji mających zastosowanie w transporcie, których wyniki rozwiązania symulowano na małym i dużym komputerze. W opracowaniu bazowano na kodach Mathemtica w przypadku prostszych układów materialnych i na kodzie LS-DYNA w przypadkach konstrukcji złożonych.

Badanie przyczyn przybywania oleju w silnikach nowej generacji o zapłonie samoczynnym

W samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zaobserwowano niepokojące zjawisko „przybywania oleju w silniku” (przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego). Dotyczy to pojazdów z silnikami spełniającymi normy spalin począwszy od EUIV. Dotychczas sytuacja była odwrotna. Wraz z czasem eksploatacji, oleju ubywało, a wartość maksymalnego zużycia na 1000 km była podana przez producenta pojazdu.

Dostępność transportowa Polski Wschodniej w kontekście budowy spójności przestrzennej UE

Postępujący proces integracji europejskiej, którego jednym z przejawów jest poszerzanie terytorialne UE w wyniku przyjmowania nowych państw członkowskich, ujawnił ogromne różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego pomiędzy państwami i regionami w obrębie ugrupowania integracyjnego szcze gól nie po ostat nich ak ce sjach w 2004 oraz w 2007 roku. Wynikają one zarówno z uwarunkowań gospodarczych, jak i z położenia terytorialnego regionów, które określa się jako centralne lub peryferyjne w odniesieniu do UE jako całości, do obszaru danego kraju lub w odnie sie niu do re gio nu je śli do ty czy peryferyjności jednostek lokalnych.
Subskrybuj to źródło RSS