Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Badanie termowizyjne mostków ciepła w nadwoziach chłodniczych

W artykule przedstawiono przykładowe wyniki badań nadwozi chłodniczych kamerą termowizyjną. Wykonano badania termowizyjne kilkuset zabudów chłodniczych, rejestrując występujące w nich mostki cieplne [1,2]. Utworzono z uzyskanych zdjęć, katalog pozwalający proponować ulepszenia w zakresie konstrukcji, technologii wykonania (montażu), oraz ocenę stopnia uszkodzeń eksploatacyjnych i zakresy napraw uszkodzeń u wielu wytwórców zabudów chłodniczych.

Wybrane zadania symulacji komputerowych w transporcie

Praca dotyczy wybranych zadań z dynamiki analitycznej i dynamiki konstrukcji mających zastosowanie w transporcie, których wyniki rozwiązania symulowano na małym i dużym komputerze. W opracowaniu bazowano na kodach Mathemtica w przypadku prostszych układów materialnych i na kodzie LS-DYNA w przypadkach konstrukcji złożonych.

Badanie przyczyn przybywania oleju w silnikach nowej generacji o zapłonie samoczynnym

W samochodach osobowych z silnikami o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zaobserwowano niepokojące zjawisko „przybywania oleju w silniku” (przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego). Dotyczy to pojazdów z silnikami spełniającymi normy spalin począwszy od EUIV. Dotychczas sytuacja była odwrotna. Wraz z czasem eksploatacji, oleju ubywało, a wartość maksymalnego zużycia na 1000 km była podana przez producenta pojazdu.

Dostępność transportowa Polski Wschodniej w kontekście budowy spójności przestrzennej UE

Postępujący proces integracji europejskiej, którego jednym z przejawów jest poszerzanie terytorialne UE w wyniku przyjmowania nowych państw członkowskich, ujawnił ogromne różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego pomiędzy państwami i regionami w obrębie ugrupowania integracyjnego szcze gól nie po ostat nich ak ce sjach w 2004 oraz w 2007 roku. Wynikają one zarówno z uwarunkowań gospodarczych, jak i z położenia terytorialnego regionów, które określa się jako centralne lub peryferyjne w odniesieniu do UE jako całości, do obszaru danego kraju lub w odnie sie niu do re gio nu je śli do ty czy peryferyjności jednostek lokalnych.

Autonomiczna platforma mobilna do realizacji transportu międzyoperacyjnego - projekt wstępny

Podsystem transportowy pełni ważną rolę w systemie produkcyjnym. W pracy zaprezentowano projekt wstępny trzykołowej, zasilanej akumulatorowo, autonomicznej platformy mobilnej służącej do realizacji zadań transportowych. Platforma jest napędzana silnikiem elektrycznym prądu stałego. Ponadto została wyposażona w laserowe systemy bezpieczeństwa i nawigacji. Platforma może samodzielnie realizować zadania transportowe bądź pełnić rolę ciągnika. System sterowania umożliwia pracę ręczną i automatyczną.

Analiza poziomu hałasu emitowanego przez pojazdy ciężarowe istotnym elementem systemu zarządzania w przedsiębiorstwach transportowych

W obecnej dobie ciągłego wzrostu ilości pojazdów samochodowych na Polskich drogach problem dotyczący hałasu komunikacyjnego jest jednym z największych zagrożeń naszej cywilizacji. Hałas występuje wszędzie: spotykamy się z nim w domu, w pracy, na ulicy itd. Jednak należy pamiętać, że hałas jest odczuciem subiektywnym i nie dla wszystkich ten sam rodzaj dźwięku jest niepożądany. Niezależnie, czy dany dźwięk jest dla nas pożądany czy też nie, może spowodować u nas wiele negatywnych skutków. Mowa tu o poziomie hałasu o dużym natężeniu, przekraczającym 85 dB (A), gdy staje się on niebezpieczny dla naszego organizmu i może być przyczyną licznych uszkodzeń słuchu, zaburzeń układu krążenia, układu nerwowego, zmysłu równowagi, a nawet spowodować trwałą lub częściową utratę słuchu.
Subskrybuj to źródło RSS