Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wykorzystanie informatycznych systemów wspomagania w monitorowaniu stanu technicznego środków transportu

W niniejszej pracy dokonano oceny przydatności programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw do monitorowania stanu technicznego środków transportu. Na podstawie przeprowadzonej analizy zużycia paliw stwierdzono, że zastosowanie programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw pozwala na efektywniejsze zarządzanie procesem logistycznym oraz bieżące podejmowanie działań w celu zapobiegania wystąpieniu awarii.

Osoby starsze w ruchu drogowym - bezpieczeństwo i mobilność

Szacuje się, że w ciągu trzydziestu najbliższych lat populacja ludzi starszych w krajach uprzemysłowionych wzrośnie od 20-30% do 65%. Wzrośnie także udział tych osób w ruchu drogowym jako pieszych , pasażerów i kierowców. Obecnie w Polsce piesi w wieku 65 i więcej lat są cztery razy bardziej zagrożeni śmiercią w wypadku drogowym niż w Holandii czy Szwecji.

Usprawnianie procesów transportowych z wykorzystaniem usług sieciowych na przykładzie przedsiębiorstwa komunalnego

Celem artykułu jest analiza wybranych procesów z zakresu transportu miejskiego i propozycja nowego rozwiązania, które ma za zadanie zminimalizować liczbę przejazdów w obszarach aglomeracji oraz odciążyć miasto od zbędnego transportu. Zaproponowane rozwiązanie łączy wykorzystanie metod optymalizacji kombinatorycznej z usługami sieciowymi Google Maps.

Badania emisji związków szkodliwych spalin turbinowego silnika śmigłowego

W artykule przedstawiono wyniki badań emisji związków szkodliwych spalin silnika TWD-10B/PZL-10S będącego źródłem napędu samolotu PZL M „Bryza”, przeprowadzonych w warunkach przedstartowej próby silników realizowanej na płycie lotniska. W artykule przedstawiono wyniki badań i ich analizę, pozwalającą na dokonanie oceny możliwości wykorzystania tego typu testów stacjonarnych do oceny emisji związków toksycznych spalin z turbinowych silników śmigłowych.

Problemy oceny stateczności i kierowalności transporterów opancerzonych w trakcie podwójnej zmiany pasa ruchu

Streszczenie: Stateczność ruchu pojazdu stanowi najważniejszy aspekt czynnego bezpieczeństwa pojazdu. Każdy pojazd wraz z kierowcą i otaczającymi warunkami zewnętrznymi (kierowca-pojazd-droga) stanowi zamknięty system sterowania. Ocena stateczności ruchu pojazdu jest bardzo trudna ze względu na złożone struktury wzajemnych sprzężeń zwrotnych w/w systemu. Dlatego istnieje też konieczność przeprowadzenia różnego rodzaju prób. Poszczególne próby dostarczają informacji pozwalających jedynie na częściową ocenę całościowej problematyki kierowalności i stateczności pojazdu. Uzyskane w czasie konkretnej próby wyniki badań eksperymentalnych są znaczące jedynie w niewielkim stopniu dla ogólnej oceny zachowania się pojazdu na drodze. Przedstawiony materiał stanowi pewien wycinek z ogólnej problematyki dotyczącej stateczności i kierowalności pojazdu.
Subskrybuj to źródło RSS