Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Rola jednostki notyfikowanej w procesie homologacji urządzeń srk

Streszczenie: Certyfikacja wyrobów jest to działanie strony trzeciej, prowadzące do pisemnego potwierdzenia, z wykorzystaniem odpowiednich procedur, że wyrób jest zgodny z wymaganiami określonych norm lub innych dokumentów normatywnych. Omówiono proces certyfikacji urządzeń srk zgodnie z uwarunkowaniami krajowymi i wymaganiami WE. Podkreślono rolę jednostki notyfikowanej przy certyfikacji zgodnej z wymaganiami WE.

Badanie wpływu rytmizacji rozkładu jazdy na wykorzystanie taboru w przewozach pasażerskich

Zastosowanie rytmizacji przewozów pasażerskich stanowi uatrakcyjnienie oferty przewozowej oraz pozwala na maksymalizację wykorzystania zdolności przewozowej, zwłaszcza na liniach o jednorodnym ruchu pociągów. Wprowadzenie w pełni symetrycznego rozkładu jazdy jest zagadnieniem skomplikowanym i wymaga uwzględnienia szeregu uwarunkowań techniczno organizacyjnych. W artykule przeanalizowano zależności występujące pomiędzy rytmizacją przewozów a wykorzystaniem taboru kolejowego.

Bezpieczeństwo transportu kontenerów na statkach morskich

Streszczenie: Przewóz kontenerów drogą morską rodzi szereg problemów wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo statku, przewożonego ładunku i ludzi. Zaplecze lądowe, gdzie mocowany jest ładunek wewnątrz kontenera nie zawsze wykonuje to z należytą starannością. Ponadto błędy świadome i nieświadome w deklarowanej wadze i zawartości kontenera mogą rodzić poważne konsekwencje nie tylko w trakcie trwania podróży morskiej, ale już w trakcie operacji załadunkowych. Dodatkowe zagrożenia powstają przy przewozie ładunków niebezpiecznych, które nie zawsze są właściwie opisywane i zgłaszane. Wszystkie błędy ludzkie są weryfikowane przez żywioł morski.

Znaczenie transportu kolejowego w systemie logistycznym polski

Streszczenie: Praca zawiera wybrane informacje na temat transportu kolejowego będącego jednym z elementów systemu logistycznego Polski. Opisano ogólnie problemy polskiej kolei związane między innymi z rozwojem infrastruktury oraz możliwości wykorzystania potencjału przewozowego przedsiębiorstw kolejowych w realizacji zadań przewozowych. Przedstawiono potencjalne możliwości przewozowe kolei w przewozach pasażerskich i towarowych. Niniejsza praca jest wynikiem działań w ramach grantu rozwojowego pt. „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w Unii Europejskiej”.

Wpływ wdrożonego poziomu etcs na wzrost przepustowości linii kolejowych

Każda linia kolejowa posiada ograniczoną przepustowość. W celu jej określenia stosowane są powszechnie znane metody obliczeniowe. Jednakże wraz z rozwojem wyposażenia urządzeń sterowania ruchem i rozwojem technologicznym pojawia się problem zwiększenia przepustowości linii kolejowych. W referacie zaprezentowano wpływ zastosowania różnych konfiguracji aplikacji ETCS na przepustowość różnych kategorii linii kolejowych. Takie analizy należy wykonywać oddzielnie dla każdego przypadku.

Propozycje wykorzystania parametrów aktywnych

W referacie sugeruje się szersze wykorzystanie pędników aktywnych do napędu tradycyjnych typów statków. Połączenie zwiększenia mocy przeznaczonej na napęd główny z zastosowaniem wieloelementowych układów napędowych podnosi istotnie zdolności manewrowe. Ma to decydujące znaczenie w sytuacji skrajnie złych warunków zewnętrznych i na akwenach o dużym natężeniu ruchu. Zastosowanie coraz nowocześniejszych środków technicznych ułatwiających podejmowanie decyzji w sytuacjach kolizyjnych winno iść w parze z możliwościami manewrowymi statków. Dodatkowym atutem powszechnego wykorzystywania pędników aktywnych jest unikanie sytuacji awaryjnych, związanych z utratą napędu głównego lub awaryjnych zatrzymań statku związanych ze stanami zaniku napięcia w sieci okrętowej.

Analiza kosztu cyklu trwałości (lcc) w ocenie efektywności środków transportu szynowego

Artykuł dotyczy zastosowania analizy kosztu cyklu trwałości (LCC) w ocenie efektywności środków transportu szynowego. W artykule dokonano zwięzłego opisu genezy i koncepcji analizy LCC. Na podstawie zaleceń międzynarodowych norm przedstawiono metodę kalkulacji LCC dla pojazdów szynowych. Metoda ta może być stosowana do porównywania kosztów całkowitych przy zakupie nowych pojazdów jak również do porównywania kosztów różnych wariantów ich modernizacji.
Subskrybuj to źródło RSS