Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka publicznych usług transportowych

Artykuł jest próbą uporządkowania semantycznego coraz częściej pojawiających się w literaturze rozważań dotyczących logistyki publicznej. Ponadto autorzy stawiają sobie cel określenie zakresu zadań logistyki realizowanej na rzecz podmiotów sektora finansów publicznych, a szczególnie dotyczących transportu publicznego, a także uwarunkowań ich realizacji. Autorzy w związku z tym koncentrować się będą na zagadnieniach prawnych, finansowych oraz organizacyjnych dotyczących różnych co do tożsamości podmiotowej wykonawców i zamawiających usługi transportowe.

Piractwo xxi wieku zgrożeniem bezpieczeństwa transportu morskiego

Współczesne piractwo jest jednym z elementów występujących na morzach i oceanach, który znacznie utrudnia społeczności międzynarodowej bezpieczną żeglugę, zagwarantowaną prawem międzynarodowym. Istotnym elementem sprzyjającym renesansowi piractwa w XXI wieku są zmiany w sytuacji międzynarodowej na całym świecie, które nastąpiły na przełomie XX i XXI wieku.

Modelowanie procesu obsługi statków powietrznych

Przewoźnicy ci ze względu na minimalizację kosztów pragną wykorzystywać maksymalnie czas pomiędzy przeglądami technicznymi. Przedstawione zostały możliwości modelowania liczby statków powietrznych znajdujących się w danym porcie lotniczym, które wymagają obsługi jak również zaprezentowana została metoda oceny niezawodności wykonania obsługi dla kilku statków powietrznych, które wymagają obsługi we wskazanym przedziale czasu.

Wieloszczeblowa systematyka elementów systemu logistycznego

Artykuł jest wynikiem prac badawczych prowadzonych w ramach projektu rozwojowego dot. modelu systemu logistycznego Polski w aspekcie komodalności transportu. W artykule przedstawiono wieloszczeblową kwantyfikację elementów systemu logistycznego dla Polski. Wyszczególniono infrastrukturalne elementy punktowe i liniowe. Określono charakterystyki dla tych elementów. Dokonano przeglądu istniejących zinformatyzowanych baz danych zawierających parametry infrastruktury transportu.

Wodny transport śródlądowy jako alternatywa dla transportu lądowego w Europie

We współczesnym świecie transport towarów ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania gospodarki. O tym, czy żegluga śródlądowa pojawia się w podaży na rynku usług transportowych, decyduje istnienie systemu dróg wodnych, pozostałe czynniki pełnią jedynie rolę stymulującą lub ograniczającą dla systemu transportowego. Duże uzależnienie istnienia dróg wodnych od warunków naturalnych stanowi podstawowe ograniczenie możliwości elastycznego dostosowywania ich do zmieniających się potrzeb rynku przewozowego.

Analiza poziomu hałasu emitowanego przez pojazdy ciężarowe istotnym elementem systemu zarządzania w przedsiębiorstwach transportowych

W obecnej dobie ciągłego wzrostu ilości pojazdów samochodowych na Polskich drogach problem dotyczący hałasu komunikacyjnego jest jednym z największych zagrożeń naszej cywilizacji. Hałas występuje wszędzie: spotykamy się z nim w domu, w pracy, na ulicy itd. Jednak należy pamiętać, że hałas jest odczuciem subiektywnym i nie dla wszystkich ten sam rodzaj dźwięku jest niepożądany. Niezależnie, czy dany dźwięk jest dla nas pożądany czy też nie, może spowodować u nas wiele negatywnych skutków. Mowa tu o poziomie hałasu o dużym natężeniu, przekraczającym 85 dB (A), gdy staje się on niebezpieczny dla naszego organizmu i może być przyczyną licznych uszkodzeń słuchu, zaburzeń układu krążenia, układu nerwowego, zmysłu równowagi, a nawet spowodować trwałą lub częściową utratę słuchu.

Autonomiczna platforma mobilna do realizacji transportu międzyoperacyjnego - projekt wstępny

Podsystem transportowy pełni ważną rolę w systemie produkcyjnym. W pracy zaprezentowano projekt wstępny trzykołowej, zasilanej akumulatorowo, autonomicznej platformy mobilnej służącej do realizacji zadań transportowych. Platforma jest napędzana silnikiem elektrycznym prądu stałego. Ponadto została wyposażona w laserowe systemy bezpieczeństwa i nawigacji. Platforma może samodzielnie realizować zadania transportowe bądź pełnić rolę ciągnika. System sterowania umożliwia pracę ręczną i automatyczną.

Dostępność transportowa Polski Wschodniej w kontekście budowy spójności przestrzennej UE

Postępujący proces integracji europejskiej, którego jednym z przejawów jest poszerzanie terytorialne UE w wyniku przyjmowania nowych państw członkowskich, ujawnił ogromne różnice w poziomie rozwoju społeczno-gospodarczego pomiędzy państwami i regionami w obrębie ugrupowania integracyjnego szcze gól nie po ostat nich ak ce sjach w 2004 oraz w 2007 roku. Wynikają one zarówno z uwarunkowań gospodarczych, jak i z położenia terytorialnego regionów, które określa się jako centralne lub peryferyjne w odniesieniu do UE jako całości, do obszaru danego kraju lub w odnie sie niu do re gio nu je śli do ty czy peryferyjności jednostek lokalnych.
Subskrybuj to źródło RSS