Zaloguj się

WIEDZA

Zarządzanie łańcuchem wartości w systemie logistycznym z wykorzystaniem japońskiej filozofii pracy Kaizen

Przygotowanie kadry inżynieryjnej, która będzie zarządzać procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie, wymaga racjonalności. Stąd też powstała koncepcja artykułu, którego celem jest przybliżenie wybranych narzędzi Kaizen, wykorzystywanych w zarządzaniu systemem logistycznym. Przepływy logistyczne w przedsiębiorstwie ukazane są poprzez pryzmat modelu Łańcuch wartości M. Portera. Umożliwia on komplementarne spojrzenie na proces tworzenia wartości dodanej w przedsiębiorstwie. W toku nauczania przedmiotów związanych z logistyką i zarządzaniem pojawia się dylemat, w jaki sposób zaprezentować system logistyczny i jego wpływ na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa?

Komputerowe wspomaganie controllingu procesów logistycznych

Coraz częściej logistyka jest postrzegana jako zintegrowany system zarządzania strukturą obiegu produktów, towarów i informacji w warunkach poszerzania skali działania przedsiębiorstwa, wydłużania się łańcucha logistycznego, nasilania się konkurencyjności i wzrostu znaczenia obsługi klienta.

Wpływ wybranych niefinansowych wskaźników działalności przedsiębiorstw z branży logistycznej na ich rentowność

Realizacja zadań nakładanych na współczesne organizacje polega zwykle na dążeniu do osiągnięcia ściśle określonego celu. Takim celem jest dla większości przedsiębiorstw maksymalizacja ich wartości dla akcjonariuszy. Tak obrany cel można postrzegać jako maksymalizację wartości bieżącej netto zdyskontowanych przyszłych przepływów pieniężnych dla właścicieli.

Koncepcja systemu bazodanowego do monitorowania zagrożeń w transporcie wewnątrzzakładowym

Współczesna koncepcja zarządzania zakłada dostarczenie produktu o odpowiedniej (oczekiwanej) jakości, w potrzebnej ilości i we właściwym czasie do określonego miejsca, a co za tym idzie wytworzenie produktu w możliwie najbardziej efektywny sposób, bez ponoszenia zbędnych nakładów i kosztów.

Zastosowanie symulacji Monte Carlo do zarządzania zapasami

Podstawową przyczyną utrzymywania zapasów w przedsiębiorstwie jest chęć zapewnienia założonego poziomu obsługi klientów zewnętrznych (dostępności produktów) w kontekście zmian popytu oraz klientów wewnętrznych (zapewnienie ciągłości procesu produkcji) przy uwzględnieniu zmiennego zapotrzebowania na materiały/surowce.

Tereny biologicznie czynne - studium przypadku kompleksu magazynowego

Zielona technologia w magazynach
W przypadku inwestycji w zieloną technologię każdy z przedsiębiorców powinien zadać sobie dwa podstawowe pytania. Po pierwsze jaka jest efektywność finansowa inwestycji, z którą niewątpliwie związany jest nakład poniesiony na zaprowadzenie zieleni. Po drugie, jeśli już odpowiedź na pierwsze pytanie jest pozytywna, czy i jaki będzie to miało wpływ na środowisko naturalne oraz wizerunek firmy.

Model symulacyjny Systemu Kontroli Dostępu stosowanego w bazach logistycznych

Elektroniczne systemy bezpieczeństwa coraz częściej stosuje się w obiektach mających znaczenie strategiczne. W bazach logistycznych bardzo istotną problematyką jest zagadnienie zapewnienia bezpieczeństwa ładunków i obsługi logistycznej. Istotne staje się zatem wprowadzenie rozwiązań, które ograniczą dostęp osób do pomieszczeń i obszarów magazynowych w których znajdują się cenne ładunki.

Determinanty popytu na obsługę ładunków masowych w portach ujścia Odry

Prawidłowa analiza przyszłego popytu na usługi portowe jest istotnym elementem działalności portowej. Badania popytu w przekroju czasowym na rynkach usług portowych pozwalają na odpowiednią organizację pracy portu, jak i na przygotowanie odpowiednich strategii rozwoju.

Subskrybuj to źródło RSS