Zaloguj się

WIEDZA

Analiza wymagań w projektowaniu systemów logistycznych

Systemy logistyczne (ang. logistics systems) ze względu na swoją specyfikę i przeznaczenie są zazwyczaj bardzo złożone, gdyż swoim działaniem obejmują wiele różnych podmiotów i procesów takich jak na przykład magazynowanie i przemieszczanie zasobów (części, maszyn, gotowych towarów itd.), wytwarzanie, pakowanie, transport i dostawę produktu do końcowego odbiorcy, raportowanie poszczególnych działań i stanów, opracowywanie zestawień i statystyk, planowanie, organizowanie i kontrolowanie przebiegu procesów biznesowych. Przez proces biznesowy rozumiemy uporządkowany w czasie zestaw czynności, zadań i zdarzeń, realizowanych przez ludzi i systemy informatyczne, z wykorzystaniem określonych zasobów w celu osiągnięcia określonego celu biznesowego (np. wytworzenia produktu lub wykonania usługi).

Rozwiązania przestrzenno-technologiczne zwiększające płynność dostaw ładunków do portowych terminali kontenerowych

Na skutek wzrostu obrotów ładunkowych oraz nasilającej się w ostatnich czasach kongestii na drogach samochodowych, niezbędne stało się wprowadzenie rozwiązań przestrzenno-technologicznych, które z jednej strony pozwalają na obsługę zwiększonej masy ładunkowej, z drugiej zaś minimalizują ryzyko opóźnień w dowozach kontenerów do terminali.

Atrybuty łańcucha dostaw - identyfikacja wartości logistycznej

Jak pisze A. Szymonik, logistyka to zarządzanie łańcuchem dostaw, co tym samym wskazuje, że sam łańcuch dostaw jest wybranym elementem, który tworzy wartość dodaną poprzez jego właściwe kształtowanie i zarządzanie nim. Zarządzanie to racjonalne wykorzystanie zasobów pozostających w dyspozycji organizacji i jej relacje, a tym samym skoordynowanych ze sobą narzędzi zarządczych. Pojawia się owa racjonalność jako efektywność, skuteczność, sprawność, jakość i elastyczność procesów podejmowanych decyzji, przy czym najważniejszą z nich pozostają dwie: efektywność i elastyczność decyzji i działań.

Transport drogowy jako element logistyki miejskiej

Szybki rozwój logistyki spowodowany nowymi uwarunkowaniami powoduje powstawanie nowych obszarów jej zastosowania. Obszary te są również wynikiem dążenia do uzyskania przewagi konkurencyjnej dzięki efektywnemu prowadzeniu procesów biznesowych. Zakres zmian w logistyce rozpatruje się pod kątem rozwoju logistyki lub wzrostu znaczenia logistyki. Istnieje wiele sił napędowych oraz sił hamujących rozwój logistyki. Wpływają one na wszystkie dziedziny gospodarki.

Logistyka produkcji na etapie projektowania samochodów

Wystąpienie potrzeby, jej opis oraz wyznaczenie skutku, który ma być osiągnięty działaniem wytworu jest jednocześnie przyczynkiem do pomysłu obiektu technicznego (maszyny) i podstawą do opracowania założeń konstrukcyjnych i koncepcji. Działania te wchodzą w zakres projektowania, które poprzedza fazę konstruowania. Wytwór to układ materialny uzyskany przez zabiegi, którym poddano przedmioty materialne, zgodnie z konstrukcyjnym zamysłem.

Model logistyczny funkcjonowania serwisu wózków widłowych

Wózki widłowe dobiera się do zadań przemieszczania ładunków w ilości zapewniającej sprawne działanie systemu logistycznego przedsiębiorstwa. Wózki widłowe wyprodukowane po roku 2000 najczęściej posiadają modułową budowę pozwalającą na szybkie (trwające kilka minut): wymianę akumulatora, zatankowania paliwa, wymiany butli gazowej. Czas ładowania akumulatorów jest bliski czasowi pracy, co wiąże się z tym, że przy pomocy urządzeń pomocniczych wymienia się wyładowany akumulator na gotowy do pracy - przy czym ten pierwszy poddaje się niezwłocznie ładowaniu.

Użyteczność systemów "szarych" w transporcie i logistyce

Teoria systemów szarych Julong Denga została opracowana z myślą o analizie współczesnych systemów, przy uwzględnieniu informacji o niepewnym i niepełnym charakterze. W szczególności teoria systemów szarych dostarcza narzędzia pozwalające analizować zagadnienia związane z dostępnością skąpej, w dodatku niedoskonałej, informacji.

Organizacja przewozów drobnicy koleją

W przewozach ładunków koleją, zwłaszcza zasadniczy przewoźnik, jakim jest PKP Cargo S.A. uzyskuje bardzo dobre wyniki w zakresie przewozów całopociągowych, w tym przewozów międzynarodowych. Tymczasem przewozy ładunków w pojedynczych wagonach lub niewielkich ich grupach, zmalały ogółem z około 80% w 1980 r. do ok. 30% obecnie.

Subskrybuj to źródło RSS