Zaloguj się

WIEDZA

Symulacja i analiza przebiegu pracy napędu tramwaju w okresach zerwania przyczepności

Przedstawiono model symulacyjny układu napędu tramwaju z silnikami prądu stałego i energoelektronicznym układem zasilania przeznaczony do analiz przebiegu pracy w okresach zerwania przyczepności podczas rozruchu i hamowania. Podano przykładowe wyniki symulacji prądu grup silników. Omówiono metody analizy falkowej jednowymiarowych sygnałów trakcyjnych. Przedstawiono przykładowe wyniki ekstrakcji cech charakterystycznych zjawiska zerwania przyczepności na podstawie analiz prądu. Przedstawiono przykładowe wyniki weryfikacji.

O potrzebie uświadamiania społeczności akademickiej w sferze ochrony praw własności intelektualnej

W artykule przedstawiona została tematyka ochrony własności intelektualnej ze szczególnym uwzględnieniem wybranych jej przedmiotów. Zakres przedmiotów został okrojony do dotyczącego ostatnich lat działalności Politechniki Warszawskiej w sferze własności intelektualnej. Podano ujednolicone wykazy zgłoszeń i uzyskanych praw ochronnych przypadające na poszczególne jednostki organizacyjne Politechniki Warszawskiej. Omówienia wykazów dokonano na tle kraju. Ponadto podano przesłanki przemawiające za stałym uzupełnianiem wiedzy studentów i pracowników na temat przedmiotów własności intelektualnej.

Marketingowo o transporcie intermodalnym z udziałem kolei

Transport intermodalny jest technologią transportową wymagającą wsparcia ze strony marketingu. Autor w swoim artykule przybliża rolę jako ma do odegrania marketing i partnerstwo dla tworzenia wartości dla klienta i dla operatora transportu intermodalnego. Podkreśla znaczenie partnerstwa które w procesie tworzenia łańcucha transportu intermodalnego wpływa na efektywność integracji ogniw procesu transportu intermodalnego. Przedstawia możliwy model działania marketingowego w transporcie intermodalnym.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy wznoszenia samolotu

W artykule przedstawiono zastosowanie sztucznej sieci neuronowej w modelowaniu fazy wznoszenia samolotu. Do wyznaczenia sieci wykorzystane zostały dane zarejestrowane przez pokładowy rejestrator parametrów lotu. Dla każdego z lotów stworzono odrębną sieć, co było spowodowane zmiennymi parametrami lotu oraz czasem trwania operacji. Otrzymane wyniki, dokładności odwzorowania lotów przez sieci, zamieszczono w tabelach. Zbadano wpływ struktury sieci na dokładność odwzorowania fazy wznoszenia samolotu. Pozwoli to na stworzenie modelu symulacyjnego oraz ocenę przebiegu lotu.

Rozpędzanie pojazdu dostawczego a emisja gazowych składników

W artykule zaprezentowano wyniki pomiarów toksyczności spalin samochodu dostawczego w rzeczywistych warunkach ruchu w zależności od sposobu jego rozpędzania. W oparciu o pozyskane dane pomiarowe dokonano oceny rozpędzania pojazdu uwzględniając minimalną emisję zanieczyszczeń. Badaniom w warunkach drogowych poddano samochód dostawczy napędzany silnikiem o zapłonie samoczynnym. Testy - rozpędzanie samochodu - wykonywano na krótkim odcinku jazdy, stosując różny styl osiągania założonej maksymalnej prędkości jazdy. Do pomiarów stężenia poszczególnych gazowych substancji szkodliwych w spalinach wykorzystano mobilną aparaturę do badań toksyczności spalin Semtech-DS firmy Sensors Inc.

Problematyka jakości usług transportowych

W artykule omówiono znaczenie jakości usług transportowych w obliczu wielu zagrożeń dotyczących przede wszystkim bezpieczeństwa i jakości przewozów. Uwagę zwrócono na podstawowe problemy jakości, charakteryzując różne jej definicje. Przedstawiono główne postulaty zarówno klientów, jak i przewoźników w aspekcie ich oczekiwań dotyczących jakości otrzymywanych i świadczonych usług. Omówiono też przykładowe charakterystyki jakości usług transportowych.

Metody syntezy informacji obrazowej z wielu źródeł

W pracy zaprezentowano wnioskowania bayesowskie oraz algorytm Dempstera - Shafera do syntezy informacji. Przedstawiono podstawy i cele syntezy informacji. Omówiono syntezę danych z kilku źródeł wiedzy oraz wskazano na reguły decyzyjne niezbędne do realizacji wnioskowania. Omówiono algorytm Dempstera - Shafera, który pozwala na realizację syntezy informacji metodami statystycznymi.

Modelowanie popytu oparte na podróżach pojedynczych

W artykule przedstawiono modele popytu na usługi przewozowe wykorzystujące opis podróży indywidualnych (trip-based traveldemand models). Modele te mają zastosowanie praktyczne głównie na poziomach planowania rozwoju systemów transportowych (strategicznego, studium wykonalności oraz taktycznego). Trip-based travel-demand modelling Abstract The paper presents trip-based travel-demand models. These models are applicable in practice for strategic transport planning, feasibility studies and tactical planning.

Wdrożenie outsourcingu logistycznego w procesie transportu zbiorników na gaz skroplony

Obecnie o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw decydują kluczowe kompetencje. Zarządy przedsiębiorstw powinny się skupić na realizacji funkcji uwarunkowanych tymi kompetencjami. Idea wykorzystania zasobów zewnętrznych oparta na partnerstwie, specjalizacji i odnoszeniu korzyści przez obie strony jest na tyle atrakcyjna, że przedsiębiorstwa coraz chętniej wykorzystują outsourcing pozwalający obniżyć koszty, skupić się na kluczowych kompetencjach, podnieść jakość obsługi klienta czy zwiększyć elastyczność działania. W artykule przedstawiono, na przykładzie przedsiębiorstwa produkującego zbiorniki na gaz skroplony, analizę możliwości wydzielenia na zewnątrz funkcji transportu wyrobu gotowego do klientów.

Rozpoznawanie wzorców emisji spalin w pomiarach PEMS za pomocą sieci Kohonena (SOM)

Rozwój technik pomiarowych PEMS sprzyja badaniom ekologiczności pojazdów w rzeczywistych warunkach pracy. Interpretacja wyników pomiarów, na przykład emisji zanieczyszczeń, reprezentowanych bardzo licznymi zbiorami różnorodnych danych wymaga przeprowadzenia złożonych analiz numerycznych. Wyrafinowane metody statystyczne są skuteczne, lecz interpretacja wyników wymaga udziału eksperta o bardzo specjalistycznej wiedzy. Stosowanie metod data mining stwarza szerokie perspektywy i zwiększa zdecydowanie możliwości w zakresie analizy i interpretacji wyników eksperymentu. W artykule przeprowadzono badania transformacji wielolicznego zestawu uczącego uzyskanego z pomiarów do mało licznego zestawu neuronów sieci Kohonena. Dla wyuczonej sieci Kohonena przeprowadzono badania dotyczące rozpoznawania zadanych wzorców stanu pojazdu pomierzonych w trakcie eksperymentu drogowego.
Subskrybuj to źródło RSS