Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka morska, porty morskie, terminal kontenerowy, suche porty, przewozy kontenerowe, hub kontenerowy, transport intermodalny, transport, rozwój gospodarczy, żegluga morska, żegluga kontenerowa.

Niniejszy artykuł przedstawia zmiany jakie dokonują się w sferze transportowo-logistycznej w województwie pomorskim w oparciu o funkcjonujące porty w Gdańsku i Gdyni w kontekście inwestycji towarzyszących rozwojowi funkcji transportowo-logistycznej tych portów w postaci rozwoju terminalu DCT w Gdańsku oraz suchego portu w Zajączkowie Tczewskim. Ich charakterystyka i znaczenie dla całego regionu Polski, a także potencjalnie dla tranzytu przez nasz kraj dla handlu zagranicznego Białorusi i Ukrainy odniesione zostały do warunków makroekonomicznych całego Regionu Morza Bałtyckiego i na tym tle poddane ocenie w zakresie funkcjonowania i rozwoju.

Key words: road transport, risk, hazard, assessment, safety, health protection, risk management, driver, working time, work specification

Transport is a key factor in the development of nowadays society, which in itself is not an end but a means of economic development and a prerequisite to achieving social and regional cohesion. Rapid development of road transport is increasing the risks arising from the specific area of activity. Comprehensive improve safety at the beginning of the 21st century one of the most important tasks of any advanced country, and hence every responsible company. Statutory risk management and safety and health at work allows an employer or independent undertakings create an optimal relationship between economy and safety while respecting the employer's responsibility for safety.

Analiza popytu na przewozy pasażerskie oferowane przez Międzygminną Komunikację Samochodową przewozy pasażerskie, komunikacja podmiejska, godzinowy rozkład popytu

Jednym z czynników decydujących o atrakcyjności usług transportu zbiorowego jest rozkład jazdy dostosowany do potrzeb przewozowych mieszkańców. Stworzenie atrakcyjnego dla pasażerów rozkładu jazdy zależy od precyzyjnego rozpoznania wahań godzinowych potoku pasażerów. W pracy przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie i porównanie, jak kształtują się potoki pasażerów w ciągu doby w dni powszednie, w soboty i w niedziele.

Optymalizacja łańcucha dostaw z poziomu operatora logistycznego -model matematyczny Łańcuch dostaw, optymalizacja, programowanie całkowitoliczbowe, outsourcing

W artykule przedstawiono autorski model optymalizacji łańcucha dostaw z punktu widzenia operatora logistycznego. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W prezentowanej wersji modelu uwzględniono jego dynamikę poprzez dodanie do indeksów zmiennych decyzyjnych wymiaru czasu. Przeprowadzono szczegółową dyskusję modelu z omówieniem ograniczeń, parametrów i zmiennych decyzyjnych. Dodatkowo w artykule zaprezentowano aktualny stan outsourcingu usług logistycznych.

Ptaki jako zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów

Problem bezpieczeństwa lotów jest niezmiernie istotną kwestią funkcjonowania lotnictwa. Jak wskazują wnioski z przeprowadzonych analiz jednym z czynników, który wpływa negatywnie na bezpieczeństwo lotów, jest potencjalna możliwość kolizji statków powietrznych z ptakami, szczególnie na lotnisku i w jego pobliżu. Pomimo stosowania różnorodnych metod, mających na celu minimalizowanie możliwości kolizji statków powietrznych z ptakami, okazuje się, że oferowane sposoby nie dają oczekiwanych rezultatów.

Zagospodarowanie odpadów, rozwój zrównoważony.

Artykuł przedstawia problem logistyki gospodarowania odpadami w aspekcie nowych uregulowań prawnych. Zgodnie ze zmienionym ustawodawstwem to gmina stanie się właścicielem odpadów i będzie zobowiązana do ich transportu, składowania i unieszkodliwiania. Wprowadzone zmiany są zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju i wymagają tworzenia regionów gospodarowania odpadami przez województwa.

Własności dekoracyjne powłok epoksydowych starzonych w naturalnych warunkach klimatycznych

W artykule przedstawiono destrukcyjny wpływ czynników klimatycznych na stan warstw powierzchniowych powłok epoksydowych. Stwierdzono wzrost chropowatości powierzchni powłok, przyczyniający się do utraty ich połysku. Stwierdzono również zmniejszenie twardości oraz grubości powłok. Destrukcyjny wpływ czynników klimatycznych, na warstwy powierzchniowe powłok epoksydowych potwierdziły również badania mikroskopowe.

Subskrybuj to źródło RSS