Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo, autobus, badania, homologacja, Regulamin EKG ONZ, pasy bezpieczeństwa

Przedstawiono metody wykonywania badań homologacyjnych foteli autobusowych, mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pasażerów autobusu w czasie wypadku drogowego. Na podstawie badań homologacyjnych foteli autobusowych, określono wpływ zastosowania 2-punktowych i 3-punktowych pasów bezpieczeństwa na bezpieczeństwo pasażerów autobusu w czasie wypadku.

Weryfikacja efektywności sterowania podsystemem transportowym zbudowanym z automatycznie sterowanych pojazdów w programie symulacyjnym Arena podsystem transportowy, sterowanie, symulacja

W pracy omówiono problematykę sterowania podsystemem transportowym zbudowanym z automatycznie sterowanych pojazdów. Zaproponowano metodę sterowania uwzględniającą problematykę przeciwdziałania kolizjom i blokadom. W celu unikania blokad zastosowano metodę rezerwacji procesowej. Aby zweryfikować efektywności opracowanej metody sterowania zbudowano model symulacyjny w programie Arena i przeprowadzono badania, które potwierdziły jej skuteczność.

Podatność systemu nawigacji satelitarnej gps na zakłócenia i wynikające z niej zagrożenia dla transportu systemy nawigacyjne, zakłócanie, zagrożenia

Praca dotyczy zagadnienień podatności systemu nawigacji satelitarnej GPS na różnego rodzaju zakłócenia i pokazuje w jaki sposób mogą one wpłynąć na funkcjonowanie transportu. Omówiono podstawowe zasady działania odbiorników oraz możliwości wykorzystania systemów nawigacji w transporcie. Wskazano zasadnicze zalety i wady, jakie może powodować wprowadzenie systemów nawigacyjnych do logistyki/transportu.

Rozwój obszarów turystycznych, Kształtowanie popytu turystycznego, Działalność LOT-ów

W artykule poddano analizie ogłaszane od 2005 roku konkursy w kategoriach: produkt turystyczny, pamiątka turystyczna i potrawa regionalna Częstochowy i regionu częstochowskiego oraz ich wpływ na rozwój branży turystycznej. Zaprezentowano laureatów nagrodzonych w latach 2005 - 2011 analizując zainteresowanie tą formą promocji wśród lokalnych przedsiębiorstw związanych z branżą turystyczną. Prowadzone analizy pozwoliły wnioskować, iż ogłaszane konkursy realnie wpływają na wzrost zainteresowania wśród klientów, przekładając się na dochody przedstawicieli branży turystycznej oraz ma wpływ na rozwój branży turystycznej w regionie.

Mosty na podporach pływających

Mosty pływające to najstarsze konstrukcje używane przez wojska w celu przekraczania przeszkód wodnych. Informacje świadczące o wykorzystaniu takich konstrukcji pochodzą z bardzo starych źródeł. W dzisiejszych czasach można wyróżnić dwa rodzaje przepraw pływających. Pierwszym z nich są mosty na oddzielnych podporach pływających, w których spotyka się trzy układy statyczne: wolnopodparty, przegubowy i ciągły. Najczęściej używanym rodzajem, ze względu na zalety był system ciągły, który jednak w miarę upływu lat ustąpił miejsca nowoczesnym mostom pływającym typu „wstęgi”, które stanowią drugi rodzaj omawianych przepraw. W artykule przedstawiono dwa przykłady mostów pływających: polski most Sobieszewski, oraz most Królowej Emmy mieszczący się na karaibskiej wyspie Curaçao. Przedstawiono także problemy występujące w czasie eksploatacji mostów pływających.

Inteligentne Systemy Transportowe, Wizyjne śledzenie ruchu, Superrozdzielczość

W artykule przedstawiono metodę wykorzystania algorytmu superrozdzielczości dla pojedynczej kamery rejestrującej obraz drogi. Pojazdy o rozmiarze mniejszym od jednego piksela pobudzają cały piksel, przez co estymacja ich położenia i prędkości jest utrudniona. Wykorzystanie algorytmu Spatio-Temporal Track-Before-Detect (ST-TBD) pozwala na śledzenie obiektów subpikselowych, jednak istnieją takie trajektorie, dla których estymacja subpikselowa nie jest możliwa. Zaproponowane rozwiązanie bazuje na kamerze, która jest nieznacznie przesuwana w pionie i poziomie w celu rejestracji obrazu sceny pozwalającego na osiągnięcie efektu superrozdzielczości w celu dokonania fuzji danych w przestrzeni stanu. W artykule przeanalizowano konfigurację śledzenia 1D odpowiadającego najgorszej możliwej trajektorii. Dla 40 różnych prędkości obiektu wyznaczono średni błąd położenia bezwzględnego dla systemu z algorytmem ST-TBD oraz z tym samym algorytmem wspomaganym dodatkowym filtrem. Rozwiązanie drugie bazujące na hierarchicznym śledzeniu pozwoliło na ponad dwukrotne zmniejszenie średniego błędu maksymalnego oraz uzyskanie trzykrotnie mniejszego błędu średniego.

Intermodal transport unit, large size ITU, container, swap body, semi-trailer

Nowadays new unconventional intermodal transport units which are characterized by dimensions larger than standardized ones or new ways of manipulation are being developed. This should bring higher utility value of such units. On the other hand this leads to many problems which should be solved, including problems with their transportation on roads and railways, respectively water.
Subskrybuj to źródło RSS