Zaloguj się

WIEDZA

Logistyczna obsługa klienta jako imperatyw działania

Chociaż istnieje szeroka wiedza z zakresu teorii logistyki i obsługi klienta, w praktyce gospodarczej, w zasadzie tylko odnosi się do dwóch podmiotów: dostawcy produktu oraz klienta, który jest odbiorcą produktu. Praktyki biznesowe są zazwyczaj o wiele bardziej skomplikowane. Firmy - dostawcy produktów do klientów mają własnych dostawców i poddostawców, a często również pośredników w dziedzinie dystrybucji. Celem referatu jest przedstawienie zakresu i struktury usług logistycznych oraz ich jakość, które są rezultatem interakcji rynkowej operatorów logistycznych i ich klientów.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców

System szkolenia kandydatów na kierowców, jak również reedukacji kierowców w Polsce nie jest skuteczny, co pokazują statystyki wypadków drogowych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy są niskie kwalifikacje kadry szkolącej. Polskie prawo nie stawia wygórowanych wymagań osobom ubiegającym się o wykonywanie zawodu instruktora lub wykładowcy. Stąd zrodził się pomysł jakościowej zmiany tego stanu rzeczy poprzez realizację ogólnokrajowego projektu „Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców”, finansowanego z programu PO KL, działanie 2.1. W referacie przybliżono cel i przewidywane efekty realizacji projektu.

Prawne i organizacyjne możliwości wsparcia dla działalności badawczo-rozwojowej w polsce w oparciu o fundusze unijne oraz środki z budżetu państwa

W Polsce o dofinansowanie rozwiązań innowacyjnych można starać się z wielu różnych źródeł. W referacie zaprezentowano możliwości ubiegania się o dotacje na działalność badawczo-rozwojową zarówno poprzez udział w projektach unijnych, w ramach funduszy strukturalnych jak również konkursach na projekty celowe oraz badania podstawowe współfinansowane z budżetu państwa.

Sustainable urban transport planning

This paper presents a problems of sustainable urban transport planning on stage formation city transport strategy. 1. WSTĘP Współcześnie ponad połowa światowej populacji żyje w miastach i na jego obrzeżach, a w 2050 roku przewiduje się, że blisko 66% ludności świata będzie żyło i mieszkało w miastach. Natomiast w 2009 roku w Polce już blisko 60% ludności mieszkała w miastach, a wskaźnik ten były jeszcze większy gdyby uwzględnić obszary metropolitalne. Migracja ludności danego kraju na tereny miejskie lub podmiejskie ma znaczący wpływ na wzrost znaczenia systemu transportowego na terenie miasta i jego obrzeżach. Transport miejski w funkcjonującej aglomeracji miejskiej jest nieodłącznym elementem życia społecznego.

Wyznaczanie stochastycznego wymuszenia kinematycznego samochodu przez rzeczywisty profil drogi

Streszczenie: Stosowane w badaniach modelowych zawieszeń samochodowych wymuszenia harmoniczne, należy traktować jako daleko idące uproszczenia matematyczne. W rzeczywistych warunkach eksploatacji na zawieszenia oddziaływają wymuszenia kinematyczne pochodzące od nierówności powierzchni, zwane mikroprofilem poprzecznym powierzchni. Mają one charakter wymuszeń losowych.

Wykorzystanie technologii satelitarnej do precyzyjnego wyznaczania położenia wad w szynach kolei dużych prędkości

W artykule przedstawiono koncepcję wydzielenia sygnałów satelitarnych na potrzeby wyznaczania precyzyjnego położenia wad w szynach kolei dużych prędkości. Zostanie zaprezentowany model systemu wraz z jego aplikacją podczas rzeczywistych badań. Problem szybkiej identyfikacji uszkodzeń, a w szczególności ich położenia, będzie istotnym warunkiem prawidłowego utrzymania szlaków kolejowych przy jednoczesnym podniesieniu prędkości technicznej pociągów.

Polityka parkingowa a ograniczanie kongestii transportowej w miastach

Miasta od zarania pełniły istotną rolę w życiu gospodarczym, społecznym i kulturowym, jednak nigdy ich rola nie była tak znaczna jak obecnie. Obserwując światowe tendencje można sformułować dwa wnioski - systematycznie rośnie wskaźnik urbanizacji oraz miasta stają się coraz większe. Co więcej, trendy te będą kontynuowane. Dowody na prawdziwość tych tez przynosi analiza danych opublikowanych przez ONZ. Wynika z nich, że w ostatnich 30 latach wskaźnik urbanizacji wzrósł z poziomu 38,9% do 50,5% w 2010 roku, co oznacza, że liczba mieszkańców miast wzrosła ponad dwukrotnie, z 1 727 mln w 1980 roku do 3 486 mln obecnie. W 2010 roku było 21 ośrodków miejskich zamieszkanych przez populację o liczebności powyżej 10 mln i aż 442 miast zamieszkanych przez ponad 1 mln mieszkańców. Natomiast przed 30 laty miast tych było odpowiednio 4 i 1973.

Radio system for monitoring and acquisition of data from traffic enforcement cameras - features and assumptions of the system

Abstract: The study presents the architecture and selected functional assumptions of Radio System for Monitoring and Acquisition of Data from Traffic Enforcement Cameras (RSMAD). Ultimately, the system will be used for transmission and archiving image data of traffic offenses, but can also perform other duties related to traffic safety.
Subskrybuj to źródło RSS