Zaloguj się

WIEDZA

Diagnozowanie układów podwozia pojazdów samochodowych - tendencje rozwojowe

Streszczenie: Ocenę stanu technicznego podstawowych układów podwozi samochodowych wykonuje się obecnie za pomocą linii diagnostycznych. W referacie przedstawiono rodzaje, strukturę i charakterystykę techniczną nowych odmian linii diagnostycznych wybranych producentów. Opisano również zakres badań możliwy do realizacji na tych urządzeniach. Podano zasady usytuowania urządzeń pomiarowych na stanowisku kontrolnym stacji diagnostycznej. Dokonano również przeglądu tendencji rozwojowych tych urządzeń, koncentrując się na liniach: motocyklowych, segmentowych, uniwersalnych, podwójnych, mobilnych oraz z hamownią podwoziową.

środowiskowe problemy transportu w polsce

Transport samochodowy w Polsce, w roku 2008, zrealizował 80,9 % przewozu ładunków, transport kolejowy - 15,0 %, śródlądowy transport wodny - 0,5 %, żegluga morska 0,6 % a transport rurociągowy - 3,0 % z ogólnej masy 1 655 965 tys. ton. Polityka transportowa państwa na lata 2006-2025 zakłada, że obecny podział zadań przewozowych nie ulegnie istotnym zmianom. Uwzględnienie coraz ostrzejszych wymagań w aspekcie zarządzania środowiskowego oznacza potrzebę odbudowy i modernizacji floty śródlądowej.

Systematyka podstawowych pojęć w procesie transportowym

Rola i znaczenie przemieszczania. Rodzaje procesów produkcyjnych i dokonujące się w nich fizyczne zmiany postaci przedmiotu działania. Rodzaje działalności przedsiębiorstwa. Brak precyzji sformułowań w literaturze. Definicja pojęcia transport. Transport w procesie wytwórczym, tj. niewyodrębniony, nie realizuje funkcji więzi między nadawcami i odbiorcami. Błędy w podziale środków transportowych i czynności w robotach ładunkowych. Określenie istoty przetwarzania w transporcie. Zasadność stosowania pojęcia przedmiot pracy. Rodzaj przemieszczania podstawą klasyfikacji środków transportowych.

O pewnej metodzie zwiększenia przepustowości wybranego portu lotniczego

Celem artykułu jest analiza możliwości zmiany miejsca, z którego niektóre statki powietrzne rozpoczynają rozbieg na drodze startowej i określenia wpływu tej zmiany na przepustowość Lotniska F. Chopina w Warszawie. Opisany został model ruchu lotniskowego pozwalający na wyszczególnienie możliwych do pomierzenia operacji elementarnych. Wyniki uzyskanych pomiarów posłużyły do przeprowadzenia analizy symulacyjnej. Efekt eksperymentów został zaprezentowany wraz ze wnioskami.

Problem optymalizacji liczby stanowisk manualnego systemu poboru opłat w ruchu autostradowym

Należą do nich m.in. zagadnienia związane z systemem poboru opłat. Wprowadzenie systemu elektronicznego oraz konieczność przystosowania już istniejących odcinków autostrad do standardów dróg płatnych wymusza na właścicielach i zarządcach autostrad podjęcie szeregu działań. Głównym ich celem jest uszczelnienie i usprawnienie samego procesu. Szczególnego znaczenia nabierają tu zagadnienia optymalizacji liczby stanowisk poboru opłat, które bezpośrednio przekładają się na standard jakości obsługi i koszty eksploatacyjne. W pracy zaprezentowano typowy schemat postępowania w omawianym przypadku, przedstawiono podstawowe jego ograniczenia i wykazano potrzebę posiadania określonych danych wejściowych dla dokonania właściwej optymalizacji liczby stanowisk.

Udział procesów logistycznych w tworzeniu wartości dodanej

Udział procesów logistycznych w tworzeniu i realizacji wartości dodanej jest różnie oceniany i interpretowany. By nie odbierać należytego znaczenia, należytej pozycji procesom logistycznym w sieci procesów, jakie realizują przedsiębiorstwa produkcyjne, zaprojektowano autorskie narzędzia oraz przeprowadzono badania w grupie przedsiębiorstw, aby ustalić ich wpływ na tworzenie i realizację wartości dodanej.

Wykorzystanie modułu gsm do zdalnego monitorowania i zarządzania pracą wybranych układów w pojazdach

W artykule przedstawiono model dwukierunkowego systemu przekazywania informacji między użytkownikiem a pojazdem. Do nawiązywania połączenia i do przekazywania informacji wykorzystany został moduł telefonii komórkowej GSM. LuxGSM. Zbudowany model systemu umożliwia realizację następujących funkcji: funkcji informacyjnej (poziom paliwa, lokalizacja), funkcji nadzoru (informacja o otwarciu drzwi w pojeździe), funkcji sterowania (unieruchomienie zdalne pojazdu).

Użycie sieci kohonena do identyfikacji radiostacji okrętowych

Sieci neuronowe są narzędziem o wielu różnych zastosowaniach. Wykorzystuje się je w zadaniach aproksymacji, sterowania, kompresji oraz identyfikacji. Identyfikacja obiektów może być realizowana przez wiele różnych sieci neuronowych. Jedną z nich jest sieć Kohonena. Jest to sieć ucząca się poprzez samoorganizację neuronów i jej głównym zastosowaniem jest klasteryzacja oraz kompresja danych. Innym zastosowaniem sieci Kohonena jest identyfikacja.
Subskrybuj to źródło RSS