Zaloguj się

WIEDZA

Projektowanie architektoniczno-budowlane centrów logistycznych

Projektowanie architektoniczno-budowlane centrów logistycznych wymaga specyficznego podejścia i niekiedy zastosowania oryginalnych rozwiązań. Podstawową sprawą jest zapewnienie jak największej ilości miejsca do składowania towarów lub przesyłek kurierskich, w zależności od rodzaju obiektu logistycznego (wyraźnie można rozgraniczyć podział na centra logistyczne dla sklepów wielkopowierzchniowych oraz centra dla firm kurierskich). Drugim równie ważnym zagadnieniem jest zorganizowanie odpowiedniego transportu wewnętrznego w całym budynku z naciskiem na maksymalne usprawnienie podawania załadowywanego lub rozładowywanego towaru, aby czas tych czynności był jak najkrótszy. Jednakże bryła budynku powinna obejmować również wszelkie pomieszczenia związane z jego obsługą, w tym zaplecze socjalne dla pracowników, biura, pomieszczenia dla instalacji (np. kotłownie).

EMAS jako narzędzie implementacji zrównoważonej produkcji

Postęp cywilizacyjny jest oczekiwanym rezultatem działań ludzkich. To dzięki twórczym zdolnościom człowieka powstają innowacyjne produkty i rozwiązania w różnych dziedzinach życia. Rozwój jest rozumiany jako zmiana jakościowa, której celem jest doskonalenie prowadzenia działalności i produktów z nią związanych. W procesach (podstawowych) wraz z oczekiwanymi produktami "powstają" niechciane emisje, które przy nieodpowiednim zagospodarowaniu mogą powodować niekorzystne zmiany w środowisku. Poszukując rozwiązań tego problemu wdraża się różne koncepcje, które zapobiegają nadmiernemu zanieczyszczeniu lub degradacji środowiska.

Znaczenie koncepcji CSR w zarządzaniu logistycznym

Analiza rozwoju teorii i praktyki zarządzania logistycznego w ramach poszczególnych obszarów działalności człowieka pozwala na zidentyfikowanie aktualnie obserwowanych zmian w podejściu do logistyki. Zmiany te koncentrują się na orientacji nie tylko na sferę gospodarczą związaną z nieustanną redukcją kosztów logistycznych, skracaniem kanałów dystrybucji i optymalizowaniem przepływów materialnych i informacji, ale także zastosowaniem działań ze sfery usług społecznych, które mają służyć poprawie jakości życia i ukierunkowane są głownie na redukcję negatywnych skutków logistyki.

Raport Cushman & Wakefield - The Changing Face of Distribution: The Shape of Things to Come

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield opublikowała w 2019 roku raport "The Changing Face of Distribution: The Shape of Things to Come" poświęcony obecnym i przewidywanym w najbliższych latach kluczowym korytarzom logistycznym i transportowym, które powstaną do 2030 roku i będą wspierały rozwój branży logistycznej w Europie. Z raportu wynika, że główny korytarz dystrybucyjny Europy, ciągnący się od krajów Beneluksu do północnych Włoch (zwany "Blue Banana" ze względu na jego charakterystyczny kształt), przekształcił się w kilka korytarzy w odpowiedzi na poszerzenie UE i pojawienie się nowych autostrad.

Znaczenie logistyki w marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym

Przedsiębiorstwo jest złożonym tworem, funkcjonującym zarówno w systemie wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Jego nadrzędnym celem jest generowanie zysku, co powoduje duże i ciągle rosnące znaczenie logistyki w obu systemach. Szczególnym rodzajem przedsiębiorstwa jest przedsiębiorstwo handlowe. Zakres jego działalności jest związany z zawodowym pośredniczeniem w wymianie towarowo-pieniężnej między oferentami masy handlowej reprezentującymi podaż a jej nabywcami reprezentującymi popyt.

Mapowanie strumienia wartości jako narzędzie diagnozy procesów zarządzania miejską infrastrukturą transportową

Wśród problemów, które mogą decydować o możliwościach ściślejszej współpracy, a tym samym o lepszym niż dotąd zaspokajaniu potrzeb użytkowników miejskiej infrastruktury transportowej bardzo istotne miejsce zajmuje sprawny przepływ informacji między wszystkimi uczestnikami procesów transportu i komunikacji w ramach miasta. Porządkowanie logistyczne bardzo różnych natężeniowo i rodzajowo przepływów osobowych i materiałowych w granicach miastach wymaga stosowania rozwiązań, które muszą koordynować procesy realizowane w różnych ośrodkach zarządczych.

Chmura obliczeniowa jako możliwość tworzenia zintegrowanych łańcuchów dostaw przez przedsiębiorstwa z sektora MŚP

Łańcuch dostaw jest systemem składającym się z przedsiębiorstw zaangażowanych pośrednio lub bezpośrednio w zaspokajanie potrzeb klienta. Obejmuje on producenta, dostawców, uczestników kanałów dystrybucji, usługodawców logistycznych i inne podmioty zaangażowane w spełnianie potrzeb końcowych użytkowników. Zarządzanie łańcuchem dostaw polega na koordynacji działań jego elementów w celu optymalizacji działania całego systemu i wymaga od przedsiębiorstw dużego poziomu wewnętrznej i zewnętrznej integracji.

Interoperacyjność logistyczna morskich terminali przeładunkowych jako kluczowa determinanta konkurencyjności polskich portów morskich

Kluczowym czynnikiem warunkującym rozwój gospodarki morskiej w Polsce jest konkurencyjność morskich portów handlowych (MPH) na szeroko rozumianym rynku usług portowych. Konkurencyjność MPH stanowi pewną cechę, jak i wynik do których dochodzi się poprzez realizację określonych procesów w skali makro, mezzo i mikroekonomicznej. Wpływa na nią bezpośrednio potencjał logistyczny MPH, który warunkuje wydajność przeładunkową portu, uzależnioną m.in. od zdolności portu do współdziałania z integrowanymi, w jego ramach, gałęziami transportu w obsługiwanych morsko-lądowych łańcuchach dostaw.

Rewolucja w wymianie danych z dostawcami sieci - GDSN

Magiczny skrót stał się popularniejszy odkąd Carrefour wdrożył to rozwiązanie do współpracy ze swoimi dostawcami. GDSN (Global Data Synchronisation Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw - od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się na standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. Jest to jeden z najważniejszych standardów GS1 wpływających na sposób gromadzenia, przetwarzania i ekspozycji informacji, do których powinni mieć dostęp nie tylko dostawcy, ale pośrednicy, sieci handlowe, sklepy internetowe, ale także konsumenci końcowi. GDSN to również środowisko 39 certyfikowanych katalogów działających na różnych kontynentach naszego globu, które taką właśnie wymianę danych zapewniają.

Subskrybuj to źródło RSS