Zaloguj się

WIEDZA

Analiza zintegrowanych systemów transportowych w aspekcie dostaw synchromodalnych

Głównym zadaniem łańcucha dostaw jest zapewnienie ciągłości przepływu towarów, informacji oraz płatności, które to przepływy wchodzą w skład całego systemu, określanego jako zbiór elementów logistycznych, powiązanych ze sobą poprzez procesy transformacji. Strategia zintegrowanego zarządzania obejmuje wszystkie strefy przedsiębiorstwa, tj.: zaopatrzenie, dystrybucję oraz obsługę klienta. Jej celem jest kooperacja, integracja i skracanie cykli przepływów oraz orientacja na klienta . Nie byłoby to możliwe bez sprawnie funkcjonującego transportu, skoordynowanego na płaszczyźnie technicznej, technologicznej i organizacyjnej. W zależności od potrzeb transportowych, na które wpływają: rozmiary dostaw, rodzaj przemieszczanego ładunku, rozmieszczenie rynków zbytu, dostępność infrastruktury, czas przewozu oraz lokalizacja zasobów, wykorzystuje się różne środki transportu. Nie bez znaczenia pozostaje także aspekt finansowy, bezpieczeństwo i terminowość dostaw, a w ostatnim czasie także wpływ jego realizacji na środowisko naturalne.

Zarządzanie procesem rozlokowywania towarów

Obecnie na świecie nie można znaleźć wyrobu, który podczas drogi do klienta finalnego, nie byłby przynajmniej raz magazynowany. Chociażby z tego względu problem magazynowania jest niezwykle istotny, natomiast formy jego realizacji są wciąż ulepszane i rozwijane. W krajach rozwiniętych od dawna magazyn traktuje się jako ważne ogniwo w łańcuchach dostaw. W Polsce gospodarka magazynowa stanowi nadal obszar mało doceniany i w wielu przedsiębiorstwach wymagający udoskonalenia. Logistyka staje się podstawowym instrumentem racjonalizacji mało sprawnych procesów magazynowania oraz podstawowym narzędziem kompleksowego kształtowania przepływu materiałów i informacji w czasie i przestrzeni.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - III kwartał 2019 roku

Rekordowy poziom podaży oraz wysoki popyt świadczą o bardzo dobrej kondycji rynku powierzchni magazynowych w Polsce. Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała III kwartał br. na polskim rynku magazynowym w raporcie Marketbeat Polska.

Logistyka produkcji z zastosowaniem automatycznego systemu detekcji wad odlewniczych

Logistyka produkcji otwiera nowe możliwości zarządzania i sterowania procesami wytwarzania. Do podstawowych zadań w tym zakresie zaliczyć można kontrolę wyrobów w poszczególnych fazach produkcji w celu uzyskania optymalnych wyników kontroli jakości w stosunku do wydajności. Podstawowym problem występującym w wielu procesach jest konieczność dokonywania przestojów, w celu realizacji procesu kontroli. Powoduje to znaczne straty z tytułu zatrzymywania produkcji bądź konieczności wprowadzania zmian w procesie technologicznym, z uwagi na wykryte wady wyrobu.

Wariantowy projekt podsystemu konfekcjonowania w magazynie dystrybucyjnym

Duże zróżnicowanie zamówień klientów prowadzi do konieczności uelastyczniania profilu działalności magazynów, w tym magazynów dystrybucyjnych. Magazyn dystrybucyjny jest to inaczej magazyn handlowy, czyli według [1] "zapewniający rozdział oraz ciągłość zaopatrzenia materiałowego i konsumpcji, w którym spełniane są głównie funkcje rozdziału, komisjonowania, transportu wewnętrznego i pakowania". Magazyn, będący przedmiotem zawartych w artykule badań, spełnia ww. funkcje.

Komputerowe systemy wspomagania decyzji w procesach produkcyjno-logistycznych przedsiębiorstw - cz. 2

Systemy klasy ERP (Enterprise Resource Planning - czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa)
Wśród systemów informatycznych wspomagających decyzje w procesach produkcyjno-logistycznych należy wymienić systemy klasy ERP, które integrują wszystkie aspekty działania przedsiębiorstwa. Zaawansowane systemy ERP umożliwiają nie tylko gromadzenie danych, dotyczących bieżącej działalności, ale przede wszystkim przekształcają pozyskane informacje w niezbędną wiedzę do podejmowania trafnych decyzji biznesowych.

Wpływ inteligentnych systemów transportowych na oszczędność czasu w transporcie pasażerskim

Rozwiązania telematyczne na czele z inteligentnymi systemami transportowymi są odpowiedzią współczesnej i innowacyjnej technologii na kluczowe problemy, z jakimi zmagają się użytkownicy systemów transportowych miast, regionów i całych gospodarek. Do problemów tych zalicza się znacząca liczba wypadków zwłaszcza w pasażerskim transporcie drogowym oraz nadmierne koszty transportu, związane ze zjawiskiem kongestii i brakiem sprawnych systemów organizacji i zarządzania ruchem.

Komputerowe systemy wspomagania decyzji w procesach produkcyjno-logistycznych przedsiębiorstw - cz. 1

W ostatnich latach w przedsiębiorstwach znacząco wzrosła świadomość, że zarządzanie procesami produkcyjno-logistycznymi ma duże znaczenie w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej. W ciągle zmieniającym się, turbulentnym otoczeniu oraz ostrej konkurencji funkcjonowanie przedsiębiorstw oznacza podejmowanie wielu decyzji, co stanowi bardzo trudny i złożony proces. Dziś komputerowe systemy wspomagania decyzji stanowią nowy i bardzo intensywnie rozwijający się obszar, który wychodzi naprzeciw problemom współczesnych przedsiębiorstw. Komputerowe systemy wspomagania decyzji to narzędzia przyczyniające się do wzrostu zarządzania organizacji, minimalizacji ryzyka popełnienia błędów operacyjnych oraz ułatwiające podejmowanie strategicznych decyzji w wielu obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstw.

Zarządzanie łańcuchem dostaw z zamkniętą pętlą (CLSCM) - teoretyczne podstawy koncepcji

Już od kilku dekad, a szczególnie w ostatnich latach, koncepcja zrównoważonego rozwoju obecna jest w bardzo wielu dziedzinach życia i biznesu, w tym też w koncepcjach zarządzania, technologii i zarządzania łańcuchami dostaw (SCM). Łącząc koncepcję zrównoważonego rozwoju z zarządzaniem łańcuchem dostaw, można uznać za najbardziej akceptowaną definicję zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw (SSCM) tę, która mówi, że wszystkie produkty konsumenckie są tworzone i wytwarzane, wykorzystywane, a następnie podlegają procesom recyklingu lub utylizacji w systemie tzw. zamkniętej pętli.

Wymiar strategiczny obsługi logistycznej

Poziom obsługi logistycznej jest zależny od sposobów realizacji przedsięwzięć logistycznych w ramach określonych procesów logistycznych. Menedżerowie logistyki rozstrzygają jeden z zasadniczych dylematów, jakim jest identyfikacja niezbędnych zasobów i wykonawców zadań wchodzących w skład określonego procesu. Niewątpliwie rozumienie wymiaru strategicznego logistyki jest konieczne do identyfikacji zasobów logistycznych koniecznych do zaangażowania w ramach tych procesów, co wiąże się z odzwierciedleniem istoty i znaczenia obsługi logistycznej w strategii przedsiębiorstwa.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe