Problematyka pracy obejmuje rynek przewozów pasażerskich pomiędzy Polską a Skandynawią obsługiwany przez żeglugę promową i transport lotniczy. Wraz z akcesją Polski do struktur UE, i związaną z tym liberalizacją rynku transportowego, w tym rynku lotniczego, nastąpił dynamiczny rozwój ruchu lotniczego z i do Polski, generowanego w znacznej mierze przez tanie linie lotnicze. Transport lotniczy, z uwagi na szybkość i niską cenę przewozów, stał się bardzo atrakcyjnym sposobem podróżowania na trasach między Polską a Skandynawią, co negatywnie wpłynęło na pozycję rynkową przewoźników promowych. Uwzględniając powyższe, głównym celem rozprawy stało się opracowanie koncepcji kompleksowej oferty przewozów pasażerskich warunkującej poprawę pozycji konkurencyjnej żeglugi promowej względem transportu lotniczego na trasach pomiędzy Polską a Skandynawią (na podstawie analizy statystycznej oraz wyników badań ankietowych). Cele pomocnicze obejmowały identyfikację zakresu relacji substytucyjnych i komplementarnych pomiędzy transportem morskim a lotniczym w obsłudze międzynarodowych potoków pasażerskich oraz określenie pozycji konkurencyjnej żeglugi promowej względem transportu lotniczego na podstawie analizy wielkości oraz struktury obsługiwanego ruchu pasażerskiego na trasach pomiędzy Polską a Skandynawią oraz analizy SWOT żeglugi promowej względem transportu lotniczego w obsłudze badanych relacji.
Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.