A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0-9

eImpact - e-Freight Implementation Action

Wykonawca projektu:

Koordynator:
Partnerzy: Instytut Logistyki i Magazynowania

Zasięg terytorialny: międzynarodowy
Źródło finansowania: Connecting Europe Facility
Wartość projektu: 590.000 EUR
Czas realizacji projektu: 2015, 2016, 2017
Główny cel projektu:

Dostosowanie i pilotażowe wdrożenie rozwiązań eFreight w portach europejskich. 

Opis:

W ramach projektu wdrożone zostaną cztery aplikacje eFreight w trzech korytarzach sieci TEN-T: Atlantyckim, Śródziemnomorskim oraz Bałtyk/Adriatyk.
Wdrożenia obejmują:
- system informatyczny umożliwiający/usprawniający transport multimodalny oraz planowanie i zarządzanie logistyką zintegrowaną z systemami zarządzania transportem
- multimodalne planowanie tras dla transportu towarów
- narzędzia do śledzenia
- aplikacje inteligentnego cargo
- narzędzia do implementacji dokumentów transportowych
- infrastrukturę informatyczną do wymiany informacji, autoryzacji i autentykacji użytkowników: eFreight connectivity infrastructure
- wsparcie dla interoperacyjności pomiędzy standardami
Pilotażowe aplikacje eFreight zostaną wdrożone w portach sieci TEN-T ich otoczeniu logistycznym oraz węzłami multimodalnymi trzech korytarzy transportowych TEN-T. Porty zaangażowane w projekt to: Triest (Włochy), Leixoes i Lizbona (Portugalia), Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście (Polska).

Zadania realizowane przez ILiM to m.in.:
Działanie 1.
Analiza procesowa działań realizowanych w transporcie intermodalnym.
1. Analiza wymagań uczestników rynku intermodalnego oraz stworzenie specyfikacji oraz map procesów
2. Przygotowanie raportu definiującego wymagania oraz specyfikację.
Działanie 1. Analiza procesowa działań realizowanych w transporcie intermodalnym.
1. Analiza wymagań uczestników rynku intermodalnego oraz stworzenie specyfikacji oraz map procesów
2. Przygotowanie raportu definiującego wymagania oraz specyfikację.
Działanie 2.
Dostosowanie istniejącej platformy komunikacyjnej (T-Scale Intermodal) do wymagań i specyfikacji zdefiniowanych w działaniu 1 celem uruchomienia pilotażu.
1. Rozwój prototypu T-Scale Intermodal oraz przedstawieniei operatorom terminali kontenerowych.
2. Demonstracja potencjalnym użytkownikom platformy T-Scale Intermodal.
Działanie 3.
Zarządzanie przewozami multimodalnymi (morsko-kolejowe operacje) oraz synchromodalnością.
1. Definicja wymagań rozwiązania pilotażowego zarządzania przewozami multimodalnymi (morsko-kolejowe operacje) oraz synchromodalnością.
2. Przygotowanie raportu obejmującego zdefiniowanei wymagania.
3. Przygotowanie aplikacji do testów pilotażowych w zaangażowanych terminalach kontenerowych.
4. Przygotowanie prototypu platformy T-Scale Intermodal i udostępniee do testów.
5.Aplikacja narzędzi i standardów e-Freight na platformie.
Działanie 3.
Zarządzanie przewozami multimodalnymi (morsko-kolejowe operacje) oraz synchromodalnością.
5.Aplikacja narzędzi i standardów e-Freight na platformie.
6. Zakończenie implementacji narzędzi i standardów e-Freight na platformie.
7. Zakończenie testów w ramach pilotażu.
8. Podsumowanie testów.
9. Weryfikacja wydajności.
10. Analiza wydajności porównując scenariusz obecny z przyszłym/planowany.
Działanie 4.
Weryfikacja zgodności z obowiązującymi normami dotyczących urządzeń do monitorowania przewozów.
1. Badanie zgodności narzędzia przez jednostkę certyfikującą INFRACERT.
2. Podsumowanie testów oprogramowania.
3. Proces certyfikacji.
4. Wydanie certyfikatu..

Projekt realizowany od 1.09.2015 do 31.12.2017.

Słowa kluczowe: transport, logistyka, wdrożenia informatyczne, projekty EU, systemy informatyczne, transport multimodalny, narzędzia informatyczne, wymiana informacji,transport intermodalny
Located in: Projekt EU
Powered by Sigsiu.NET

Projekt BiLog jest realizowany w ramach Programu „Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej
i uzyskał dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w porozumieniu z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.