Utrzymanie i zarządzanie komunikacją miejską to niełatwe zadanie dla włodarzy miast z ograniczonym budżetem. Jak sobie z nim radzą? Jakie praktyki biznesowe mogą zwiększyć efektywność wydatkowania środków na komunikację miejską? -
odpowiada Dariusz Załuska, prezes zarządu Mobilis Sp. z o.o.
W trakcie wykonywanego transportu z Francji do Niemiec doszło do kolizji na drodze. Na miejscu zdarzenia była policja, a po załatwieniu formalności przewoźnik kontynuował transport. Podczas rozładunku okazało się, że część towaru na palecie (worki z cementem) była uszkodzona, skutkiem czego odbiorca odmówił odbioru całej palety. Przewoźnik skontaktował się z nadawcą po wytyczne, a on kazał wracać ciągnikiem z powrotem do Francji, pomimo tłumaczeń przewoźnika, że uszkodzona naczepa jest niezdolna do jazdy. Klient przewoźnika nie ma dalszej woli porozumienia ani chęci współpracy i wydaje się, że sprawa jest nierozwiązywalna.
Co w takiej sytuacji mówią przepisy?